Menu
Sluit

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen en antwoorden hebben wij voor u op een rijtje gezet.

Staat uw vraag er niet tussen? Neemt u dan gerust contact met ons op, we staan voor u klaar!

DIS NIE NORMAAL - Praktische info & Corona-maatregelen

  • Zoals de richtlijnen van de overheid voorschrijven geldt er vanaf 1 juli geen capaciteitsbeperking meer, zolang bezoekers voldoende afstand kunnen houden. Dit betekent dat we ruimte hebben voor: Casinozaal: 43, Pleinzaal: 100, Foyer 1: 50, Grote Zaal: 40

  • Wij ventileren met 100% afzuiging en 100% inblaas van verse lucht.

  • We hebben door het hele theater uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, ons personeel en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. Enkele van deze maatregelen zijn:

    • Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor elke bezoeker met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt;
    • Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar of per huishouden; Tevens worden de stoelen voorafgaand aan elke voorstelling schoongemaakt.
    • Deuren staan open zodat bezoekers geen deurklinken hoeven aan te raken;
    • Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen en zodoende een soepele doorloop te garanderen;
    • Medewerkers van Cultuurstad Theaters hebben het recht om u aan te spreken en u te vragen zich aan de maatregelen te blijven houden om zo de veiligheid van u, andere bezoekers en onze medewerkers te waarborgen.
    • Wij vragen u bij het kopen van uw kaarten of alle bezoekers uit één huishouden zijn. Vanaf 3 personen dient het uit 1 huishouden te bestaan. Bij 2 personen mogen het ook 2 huishoudens zijn. Is dit niet het geval, vragen wij u om uw kaarten apart te bestellen. Op deze manier zorgt ons verkoopsysteem ervoor dat u op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar wordt geplaatst. Als u hier niet uitkomt, kunt u contact met ons opnemen.
  • Ik ga vandaag naar een voorstelling maar ik en/of iemand in mijn omgeving hebben gezondheidsklachten. Wat nu? Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 
    2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
    4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
    5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch op 073-6809 809 contact op te nemen met onze kassa. Onze medewerker zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

  • Er zal vanaf de straatkant één ingang beschikbaar zijn. Er is een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die de bezoekers moeten volgen om de juiste foyer of zaal te bereiken. De looproutes dienen ook gebruikt te worden na afloop van de voorstelling, zodat de bezoekers via hun eigen uitgang het theater verlaten. Voor de ingang zullen bovendien medewerkers beschikbaar zijn voor vragen en aanwijzingen. Bij de uitloop van de voorstelling wordt toezicht gehouden door een medewerker van het theater. U wordt verzocht het pand na de voorstelling via de aangegeven route direct te verlaten en niet te blijven na praten.

  • We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden. Mensen uit 2 huishoudens die met z’n tweetjes komen, mogen ook bij elkaar zitten.

  • We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn er vooralsnog geen pauzes in de voorstelling. De bars in de foyers van Theater aan de Parade zijn niet geopend tijdens onze zomerprogrammering DIS NIET NORMAAL. Bij de ingang van de zaal wordt de mogelijkheid geboden een drankje-to-go en wat lekkers mee te nemen voor in de zaal.

  • De garderobe zal wegens veiligheidsoverwegingen gesloten zijn. Bezoekers nemen de jas mee de zaal in.

  • Zeker. We beschikken over een groot aantal toiletgroepen, waardoor we bezoekers gemakkelijk kunnen spreiden door het gehele gebouw. De aanwezigheid van verschillende toiletgroepen wordt aangegeven middels eenvoudige en eenduidige bewegwijzering. Ook zullen onze medewerkers bezoekers verzoeken gebruik te maken van andere toiletruimtes als er te veel drukte ontstaat. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

  • Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de kaarten aan de buitenkassa in het theater. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen echter verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website (hyperlink plaatsen) aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

  • Als je een rolstoelplaats wil reserveren dien je telefonisch contact op te nemen met onze kassa op 073-6809 809. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren.

  • Meezingen bij bijvoorbeeld concerten is niet toegestaan.

CULTUURSTAD THEATERS - Praktische info & Corona-maatregelen

    • Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor elke bezoeker met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt.
    • Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar of per huishouden; Tevens worden de stoelen voorafgaand aan elke voorstelling schoongemaakt.
    • Deuren staan open zodat bezoekers geen deurklinken hoeven aan te raken;
    • Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen en zodoende een soepele doorloop te garanderen;
    • Medewerkers van Cultuurstad Theaters hebben het recht om u aan te spreken en u te vragen zich aan de maatregelen te blijven houden om zo de veiligheid van u, andere bezoekers en onze medewerkers te waarborgen.
    • Wij vragen u bij het kopen van uw kaarten of alle bezoekers uit één huishouden zijn. Vanaf 3 personen dient het uit 1 huishouden te bestaan. Bij 2 personen mogen het ook 2 huishoudens zijn. Is dit niet het geval, vragen wij u om uw kaarten apart te bestellen. Op deze manier zorgt ons verkoopsysteem ervoor dat u op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar wordt geplaatst. Als u hier niet uitkomt, kunt u contact met ons opnemen.
  • Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uitgevoerd. Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 

    1. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    2. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
    3. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
    4. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch contact op te nemen op: 073-6809 809 tussen 10.00 uur en 16.00 uur op werkdagen. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch contact op te nemen op: 073-6809 809 tussen 10.00 uur en 16.00 uur op werkdagen. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

  • Zoals de richtlijnen van de overheid voorschrijven geldt er vanaf 1 juli geen capaciteitsbeperking meer, zolang bezoekers voldoende afstand kunnen houden. Dit betekent dat we ruimte hebben meer dan 800 bezoekers in MAINSTAGE en rond de 280 in de zaal 1931.

  • Per ingang in MAINSTAGE is er een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die de bezoekers moeten volgen om de juiste foyer of zaal te bereiken Op het e-ticket staat uw ingang en het gangpad dat u dient te volgen. De looproutes dienen ook gebruikt te worden na afloop van de voorstelling, zodat de bezoekers via hun eigen uitgang het theater verlaten. Voor de ingang zullen bovendien medewerkers beschikbaar zijn voor vragen en aanwijzingen. Bij de uitloop van de voorstelling wordt toezicht gehouden door een medewerker van het theater. U wordt verzocht het pand na de voorstelling via de aangegeven route direct te verlaten en niet te blijven na praten.

  • We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden.

  • We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn er vooralsnog geen pauzes in de voorstelling. Bij Cultuurstad Theaters is horeca vooraf te bestellen. Tevens is er op locatie mogelijkheid een drankje to go en wat lekkers mee te nemen voor in de zaal.

  • Bij MAINSTAGE zijn kluisjes aanwezig (niet verplicht). Via onze website kun je vooraf een kluisje reserveren en ontvang je de code per e-mail. Op locatie is bij de informatie balie een zuil waar je een code kan kopen en/of middels een QR code die ophangt kan er op locatie een kluisje worden geboekt. De kluisjes worden extra schoongemaakt voor/na elk gebruik.

  • Zeker. We beschikken over een groot aantal toiletgroepen, waardoor we bezoekers gemakkelijk kunnen spreiden door het gehele gebouw. De aanwezigheid van verschillende toiletgroepen wordt aangegeven middels eenvoudige en eenduidige bewegwijzering. Ook zullen onze medewerkers bezoekers verzoeken gebruik te maken van andere toiletruimtes als er te veel drukte ontstaat. Eventuele wachtrijen hebben voldoende afstand. Toiletten zijn vanuit de zaal te betreden. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

  • Wat betreft onze airconditioning en luchtcirculatie hanteren we altijd de richtlijnen van het RIVM. Deze richtlijnen geven op dit moment geen eenduidige uitsluitsel over de effecten van airconditioning en luchtventilatie op de verspreiding van het coronavirus, of hoe we hier als theater het beste mee om kunnen gaan. Natuurlijk houden we de aanscherpingen van de RIVM rond dit thema nauwlettend in de gaten, en zullen we eventuele aanpassingen zo snel mogelijk doorvoeren. Bij aanvang van een evenement hebben wij de luchtbehandeling zo ingesteld dat de hal op de juiste temperatuur is wanneer een evenement begint. Vervolgens is er een afzuigsysteem en een inblaassysteem. In het kort houdt dit in dat de gebruikte lucht uit een hal wordt afgezogen d.m.v. een ventilatiesysteem. Deze lucht gaat door filters en wordt door het systeem op kwaliteit gecontroleerd, vervolgens wordt een deel van deze lucht hergebruikt en aangevuld met “zuivere lucht” van buiten zodat de lucht die weer wordt ingeblazen van de beste kwaliteit is, denk hierbij aan bijvoorbeeld de temperatuur en het zuurstofgehalte van de lucht die wordt ingeblazen. Door Covid-19 hebben we het systeem nu zo aangepast dat de lucht die uit de hal wordt afgezogen niet terug de hal in wordt geblazen (via de recirculatieklep) maar wordt afgevoerd. Dit houdt dan weer in dat op dit moment alleen “zuivere lucht” van buiten naar binnen wordt geblazen, deze gaat via een warmtewiel en filters waardoor deze ook op de juiste temperatuur kan worden ingeblazen.

  • Ik ga vandaag naar een voorstelling maar ik en/of iemand in mijn omgeving hebben gezondheidsklachten. Wat nu? Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 
    2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
    4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
    5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch op 073-6809 809 contact op te nemen met onze kassa. Onze medewerker zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

  • Als je een rolstoelplaats wilt reserveren dien je telefonisch contact op te nemen met onze kassa op 073-6809 809. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren.

  • MAINSTAGE is zowel met de auto als met het openbaar vervoer goed bereikbaar en er is ruim voldoende parkeergelegenheid voor de deur. Om uw bezoek aan Mainstage soepel te laten verlopen kunt u vooraf uw parkeerkaart kopen. Hierdoor hoeft u op locatie niet in de rij te staan bij de parkeerautomaat. Parkeerkaarten kunt uw kopen via: https://parkeren.brabanthallen.nl/nl/booking/locationgroup.html en vervolgens de datum van voorstelling te selecteren.

  • Meezingen bij bijvoorbeeld concerten is niet toegestaan.

Corona: geannuleerde of verplaatste voorstellingen

  • Inmiddels is voor bijna elke voorstelling die niet door kon gaan duidelijk of de voorstelling geannuleerd of verplaatst is. Bezoekers zijn hier persoonlijk over geïnformeerd. Heeft u nog geen informatie ontvangen? Neem dan gerust even contact met ons op. Het kan zijn dat onze e-mails in uw spam terecht zijn gekomen.

     

  • U krijgt persoonlijk bericht van ons, zodra wij zeker weten of de voorstelling geannuleerd zal worden of verplaatst.

    Wanneer een voorstelling definitief geannuleerd is, kunt u uw kaartjes retourneren. Hierbij mag u zelf kiezen of u de kaartjes om wilt laten zetten in klanttegoed, of u restitutie wilt of dat u de waarde van uw tickets wilt doneren. 

    Wanneer een voorstelling verplaatst is blijven uw oorspronkelijke tickets gewoon geldig voor de nieuwe datum. Wilt u de kaartjes toch liever retourneren? Dat kan ook. Ook in dit geval kunt u zelf aangeven of u kaarten wilt om laten zetten in klanttegoed, of u restitutie wilt of dat u de waarde van uw tickets wilt doneren.

    Klanttegoed is twee jaar geldig en te besteden bij alle voorstellingen van Theater aan de Parade. Het tegoed is online zichtbaar in uw account.

  • Wij willen de mensen blijven verrijken met theater, muziek en cabaret. Wij willen kunst en cultuur met elkaar blijven beleven. Juist in deze moeilijke tijd.

    Theater aan de Parade is woensdag 25 maart gestart met het vertonen van een mini-voorstelling van één van onze artiesten, theatermakers of partners via de eigen website. Dit kan speciaal voor ons opgenomen zijn of een registratie van een theaterhit of delen we één van de mooie initiatieven die we voorbij zien komen. Elke avond om 20.00 uur zetten wij iets voor onze bezoekers klaar. Zoals wij al decennialang doen. Want wij missen ons publiek. En onze artiesten. En zo ‘zien’ we elkaar toch nog een beetje.

    Voorstellingen zijn ook terug te kijken! Alle voorstellingen van Theater aan de Parade Deelt! zijn te bekijken op ons YouTube kanaal

Inloggen

  • Vul uw Inlognaam in en klik op de button 'Wachtwoord opvragen'. U ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail van ons waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Checkt u voor de zekerheid ook uw spambox.

    Krijgt u een foutmelding, vult u dan in plaats van uw Inlognaam uw e-mailadres in en klik op de button 'Wachtwoord opvragen'. Ook dan ontvangt u een e-mail waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

    Ondervindt u nog problemen met inloggen? Belt u ons dan gerust op 073 - 6 809 809 of mail ons op info@theateraandeparade.nl. We helpen u graag!

  • Gebruiker werd niet gevonden/ Controleer Gebruikersnaam en wachtwoord aub.

    Als u bovenstaande melding krijgt, kan het zijn dat uw inlognaam niet klopt of uw wachtwoord. 

    U kunt de volgende dingen proberen:
    - Log in met uw e-mailadres i.p.v. een inlognaam
    - Klik op 'wachtwoord vergeten' en vraag een nieuw wachtwoord aan. Dan ontvangt u een mail met de procedure om een nieuw wachtwoord in te stellen.

    Als u de inloggevens gegevens niet meer weet belt u ons dan op 073 - 6 809 809 of mail ons op info@theateraandeparade.nl. Wij kunnen de gegevens opnieuw voor u instellen.

Kaarten bestellen

  • Rechtsboven vindt u het kopje 'Programma'. Vervolgens kunt u in de zoekbalk zoeken naar een voorstelling, of selecteren op datum, uw wensen, genre of op locatie. Klik op een voorstelling en vervolgens op 'Kaarten bestellen'. Dan wordt de plattegrond geopend van de zaal waar de voorstelling is (dit is alleen het geval voor geplaceerde voorstellingen). Kies uw stoel door op een vakje te klikken. Vervolgens kiest u aan de rechterzijde het prijstype. Klik vervolgens op 'Verder gaan met bestelling'.

    U bent nu in het winkelmandje. U kunt links onderin klikken op 'Verder winkelen' indien u voor nog een voorstelling tickets wilt kopen. U kunt uw winkelmandje altijd bekijken door rechtsboven op het icoontje van het winkelmandje te klikken. Indien u wilt afrekenen klikt u weer op 'Verder gaan met bestelling'.

    U komt uit bij het inlogscherm. U kunt inloggen, maar u kunt er ook voor kiezen om te bestellen zonder account.

    In het volgende scherm krijgt u de mogelijkheid om theaterarrangementen bij uw voorstelling bij te boeken. Kies vervolgens de verzendwijze en de betaalwijze. U dient aan te vinken dat u akkoord bent met de algemene voorwaarden. Klik vervolgens op 'Afrekenen'. U komt dan in de betaalomgeving naar keuze.

    Wanneer u heeft afgerekend en u heeft gekozen voor een e-ticket, dan ontvangt u deze in uw mailbox. Als u heeft ingelogd tijdens het bestelproces vindt u uw tickets ook terug in uw persoonlijke account onder het kopje ‘Voorstellingen & kaarten’.

  • Sommige voorstellingen zijn ongeplaceerd, hier kunt u alleen het aantal stoelen van uw keuze opgeven.

  • Nee hoor, als u kiest voor 'Verder winkelen' kunt u voorstellingen aan uw winkelmandje toevoegen.

  • Nee, u hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen. U klikt op 'annuleren' zodat u teruggaat naar uw winkelmandje (afhankelijk van hoe ver u bent in het betaalscherm, moet u één of twee keer op annuleren klikken).

    In het winkelmandje kunt u bij de voorstelling klikken op 'Wijzig plaatsen' om andere stoelen te kiezen. Links onderin kunt u op 'Verder winkelen' klikken op kaartjes voor een andere voorstelling aan uw winkelmandje toe te voegen.

  • Indien u iets wilt wijzigen kunt u langskomen bij Theater aan de Parade of contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade. De administratiekosten voor het maken van een wijziging bedragen € 2,50.

  • Tegoedbonnen kunt u niet online invoeren, maar op vertoon van gekochte kaarten (gekocht na de datum van uitgifte van de tegoedbon) kunt u aan de theaterkassa van Theater aan de Parade het geld van de tegoedbonnen terugkrijgen.

    Het is ook mogelijk de tegoedbonnen met een kopie van de gekochte tickets op te sturen naar Theater aan de Parade t.a.v. Backoffice, Parade 23, 5211 KL, 's-Hertogenbosch.

    Mailen van kopieën van de tegoedbonnen is helaas niet mogelijk aangezien wij de originele tegoedbonnen nodig hebben voor de administratieve afhandeling.

Betalen

  • U kunt uw bestelling betalen met iDeal, creditcard (MasterCard of Visa) of de Podiumcadeaukaart. Tegoedbonnen zijn enkel inwisselbaar aan de theaterkassa.

  • Controleer of u de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer en de vervaldatum van de creditcard correct heeft ingevuld. Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze aankoop gebruikt. Mocht het alsnog niet lukken, dan kunt u het beste contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade.

  • Wanneer u met creditcard of iDeal betaalt, wordt het bedrag van uw rekening afgeschreven zoals u dat met uw eigen bank hebt afgesproken.

  • Er zijn geen extra kosten verbonden aan het bestellen via internet. Alle prijzen op de website zijn inclusief transactiekosten, garderobe en eventueel een pauzedrankje. Enkele voorstellingen zijn exclusief pauzedrankje en/of garderobe, indien dit het geval is wordt dit op de voorstellingspagina op de website aangegeven. Kiest u ervoor om de kaartjes naar uw huisadres te laten sturen? Dan betaalt u € 2,50 extra per bestelling.

Mijn account en mijn tickets

  • Met een persoonlijk account kunt u gemakkelijk en snel kaarten bestellen, e-tickets raadplegen en opnieuw downloaden en uw persoonlijke gegevens beheren. Ook heeft een u persoonlijk account nodig om van kortingen te kunnen profiteren, zoals met een TP Vriendenpas lidmaatschap.

    Het is overigens niet verplicht om een account aan te maken om tickets te bestellen. Wanneer u zonder account e-tickets bestelt, ontvangt u deze in uw mailbox.

  • Klik rechts bovenin de website op 'Inloggen'. Klik vervolgens op de button 'Account aanmaken'. Vul uw gegevens in en klik op 'Account aanmaken'. Uw account is aangemaakt en u bent direct ingelogd! In plaats van 'Inloggen' staat er nu rechts bovenin 'Mijn account'. Hier kunt u uw gegevens en tickets raadplegen.

    Krijgt u de melding 'deze log in bestaat al', dan is er waarschijnlijk al eerder een account aangemaakt met dit e-mailadres of deze loginnaam. Als u uw wachtwoord niet meer weet kunt u een nieuwe aanvragen door te klikken op 'wachtwoord vergeten'.

  • U vindt uw e-tickets terug in uw persoonlijke account onder het kopje ‘Voorstellingen & kaarten’. Om naar uw account te gaan klikt u rechts bovenin op 'Inloggen'. Als u na half april 2019 tickets heeft besteld, heeft u deze ook in uw mailbox ontvangen.

  • U kunt de e-tickets downloaden op uw smartphone en deze bij binnenkomst tonen aan de suppoost.

  • Als u heeft gekozen voor ‘e-tickets’ kunt u een aantal minuten na uw bestelling de tickets in uw persoonlijke account vinden onder het kopje ‘Voorstellingen & kaarten’.

    Als u heeft gekozen voor de optie om de kaarten thuisgestuurd te krijgen, dan sturen wij de kaarten zo snel mogelijk op. De verzendkosten bedragen € 2,50 per bestelling. Bestelt u kaarten voor een voorstelling die binnen 7 dagen plaatsvindt, dan liggen de kaarten voor u klaar bij de kassa. Voor e-tickets worden geen (verzend)kosten in rekening gebracht.

  • Heeft u e-tickets gekocht? Deze kunt u opnieuw downloaden via uw persoonlijke account vinden onder het kopje ‘Voorstellingen & kaarten’. Als u tickets vanaf half april 2019 heeft besteld, heeft u de e-tickets ook in uw mailbox ontvangen.

    Heeft u hard tickets ontvangen? Op vertoon van een geldig identiteitsbewijs kunt u een duplicaat aanvragen bij de kassa. Hiervoor brengen wij per duplicaat € 1,00 administratiekosten in rekening.

  • U kunt iedere voorstelling bewaren op uw wensenlijstje door op het hartje te klikken in de button 'Zet op wensenlijst'. U dient hier wel voor ingelogd te zijn in uw persoonlijke account. Vervolgens kunt u rechts bovenin uw Wensenlijst terugvinden. Als u op een later moment op de website komt en opnieuw inlogt in uw account dan kunt u via uw Wensenlijst kaarten voor de voorstelling in kwestie bestellen. De voorstelling kan maar één keer op het wensenlijstje geplaatst worden, als u meerdere kaarten wil bestellen kan dit later in het bestelproces.

  • Mogelijk gebruikt u een verouderde versie van Windows Internet Explorer, die onze website niet ondersteunt. Hierdoor zijn sommige functies van de site onbruikbaar, waaronder het weergeven van uw wensenlijstje. Door gebruik te maken van een actuele versie van Internet Explorer of een andere browser, is het probleem ook verholpen. Installeer bijvoorbeeld Google Chrome of Mozilla Firefox op uw computer. Geen zorgen: uw wensenlijstje is gewoon bewaard gebleven.

Vriendenpas

  • Dat klopt, die heeft u ook niet nodig. Als het goed is heeft u al een account aangemaakt op de website toen u de Vriendenpas ging bestellen. Als u inlogt wordt u automatisch herkend als Vriendenpashouder en krijgt u toegang tot het bestellen en wordt de korting op de ticketprijs automatisch doorgevoerd (u herkent dit aan het prijstype). U heeft in totaal 45 minuten de tijd om uw bestelling te voltooien. 

  • Het is niet nodig om de Vriendenpas-prijs aan te klikken. Wanneer u bent ingelogd, wordt u automatisch herkend als TP Vriend. Als u vervolgens kaartjes bestelt, wordt voor de eerste vier tickets automatisch het Vriendenpas-prijstype geselecteerd. Voor sommige voorstellingen is er geen Vriendenpas-prijs beschikbaar. U betaalt dan het reguliere tarief.

  • Ja, dat kan. U kiest per stoel de prijs aan de rechterkant van uw scherm. Let op: u kunt slechts 4 stoelen met de Vriendenpas-prijs aanklikken. Na die 4 stoelen kunt u een ander prijstype per stoel kiezen. U kunt maximaal 10 kaarten (4 voor Vriendenpas-prijs en 6 met een ander prijstype) per voorstelling bestellen.

  • Niet bij alle voorstellingen is er een vriendenpasprijs, dit gaat alleen met toestemming van artiesten en/of impresariaten. Voor Theater aan de Parade heeft dit wel altijd de voorkeur.

Toegankelijkheid

  • Rolstoelplaatsen kunt u niet via de website reserveren. Wij kunnen u een bestelformulier opsturen (per post of per mail) of u kunt naar het theater gaan, zodat we u daar kunnen helpen. Ook kunt u telefonisch rolstoelplaatsen bestellen.

  • Wij bereiken graag jong publiek. Maar de minimumleeftijd bij jeugd- en familievoorstellingen is ons heilig. Bij voorstellingen zonder minimumleeftijd verzoeken wij u vriendelijk maar met klem om de kleintjes thuis te laten. Dat voorkomt overlast voor andere bezoekers. Bij dreigende hinder kan Theater aan de Parade u de toegang tot de voorstelling weigeren. Verder dienen alle bezoekers een geldig plaatsbewijs te kunnen tonen.