Menu
Sluit

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen en antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we staan voor je klaar!

Corona: geannuleerde of verplaatste voorstellingen

  • Je krijgt persoonlijk bericht van ons zodra wij zeker weten of de voorstelling geannuleerd zal worden of verplaatst.

    Wanneer een voorstelling definitief geannuleerd is, kan je de kaartjes retourneren. Hierbij mag je zelf kiezen of je de kaartjes om wilt laten zetten in een cadeaukaart, of je restitutie wilt of dat je de waarde van de tickets wilt doneren. 

    Wanneer een voorstelling verplaatst is blijven de oorspronkelijke tickets gewoon geldig voor de nieuwe datum. Wil je de kaartjes toch liever retourneren? Dat kan ook. Ook in dit geval kan je zelf aangeven of je de kaarten om wil laten zetten in een cadeaukaart, of je restitutie wil of dat je de waarde van de tickets wil doneren. 

    Een cadeaukaart is twee jaar geldig en te besteden bij alle voorstellingen van Theater aan de Parade. Het tegoed van je cadeaukaart is online zichtbaar in je account.

  • Ja zeker! Het is gewoon mogelijk om tickets te kopen. Tot maart zijn de deuren van onze theaterlocatie in MAINSTAGE helaas gesloten, maar we hopen en gaan er vanuit dat we daarna weer gewoon open mogen! Voor de voorstellingen op onze locaties bij HAL8, PERRON-3, Willem Twee toonzaal en Jheronimus Bosch Art Center kijken we naar de situatie. Je kan per voorstelling in het programmaoverzicht zien of een voorstelling doorgaat en of je er dus kaartjes voor kunt kopen. Mocht het zo zijn dat voorstellingen toch niet door kunnen gaan, dan kan je de kaartjes altijd retourneren. Wij informeren bezoekers dan altijd persoonlijk.

  • In het programmaoverzicht op de website vind je de voorstellingen tot en met juni 2021. De voorstellingen die verplaatst zijn naar het volgende seizoen, vanaf september 2021, vind je hier.

    Heb je geen mail ontvangen over je geannuleerde of verplaatste voorstelling? Dan vragen we je even contact met ons op te nemen.

  • Wij willen mensen blijven verrijken met theater, muziek en cabaret. Ook willen we kunst en cultuur met elkaar blijven beleven, juist in deze moeilijke tijd.

    Theater aan de Parade is woensdag 25 maart gestart met het vertonen van een mini-voorstelling van één van onze artiesten, theatermakers of partners via onze eigen website. Dit kan speciaal voor ons opgenomen zijn of een registratie van een theaterhit of we delen één van de mooie initiatieven die we voorbij zien komen. Elke avond om 20.00 uur zetten wij iets voor onze bezoekers klaar. Zoals wij al decennialang doen. Want wij missen ons publiek. En onze artiesten. En zo ‘zien’ we elkaar toch nog een beetje.

    Voorstellingen zijn ook terug te kijken! Alle voorstellingen van Theater aan de Parade Deelt! zijn te bekijken op ons YouTube kanaal

Praktische info & Corona-maatregelen

  • Op elke locatie wordt er rekening gehouden met de richtlijnen van het RIVM, en op sommige locaties zijn er zelfs extra maatregelen genomen. Ook vragen wij je bij het kopen van de kaarten of alle bezoekers uit één huishouden zijn. Vanaf 3 personen dient het uit 1 huishouden te bestaan. Bij 2 personen mogen het ook 2 huishoudens zijn. Is dit niet het geval, dan vragen wij je om de kaarten apart te bestellen. Op deze manier zorgt ons verkoopsysteem ervoor dat je op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar wordt geplaatst. Als je hier niet uitkomt, kun je contact met ons opnemen.

    De zaal van onze theaterlocatie in MAINSTAGE – Brabanthallen ingericht volgens de richtlijnen van het RIVM, maar heeft ook extra maatregelen:

        • Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor elke bezoeker met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt.
        • Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar of per huishouden; Tevens worden de stoelen voorafgaand aan elke voorstelling schoongemaakt.
        • Deuren staan open zodat bezoekers geen deurklinken hoeven aan te raken;
        • Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen en zodoende een soepele doorloop te garanderen;
        • Medewerkers van Cultuurstad Theaters hebben het recht om je aan te spreken en je te vragen je aan de maatregelen te blijven houden om zo de veiligheid van jezelf, andere bezoekers en onze medewerkers te waarborgen.
  • Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uitgevoerd. Wanneer één van de onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? Of zijn onderstaande situaties van toepassing?

    1. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    2. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
    3. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
    4. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch contact op te nemen op: 073-6809 809 tussen 10.00 uur en 17.00 uur op werkdagen. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terugbetalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

  • Op dit moment zijn onze theaterlocaties gesloten, maar wij volgen de richtlijnen van de overheid. Mochten deze richtlijnen verruimen dan zullen wij alsnog de anderhalve meter afstand waarborgen.

  • Onze theaterlocatie in MAINSTAGE – Brabanthallen heeft meerdere ingangen. Per ingang is er een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die de bezoekers moeten volgen om de juiste foyer of zaal te bereiken. Op het e-ticket staat de juiste ingang en het gangpad dat je dient te volgen. De looproutes dienen ook gebruikt te worden na afloop van de voorstelling, zodat de bezoekers via hun eigen uitgang het theater verlaten. Voor de ingang zullen bovendien medewerkers beschikbaar zijn voor vragen en aanwijzingen. Bij de uitloop van de voorstelling wordt toezicht gehouden door een medewerker van het theater. Je wordt verzocht het pand na de voorstelling via de aangegeven route direct te verlaten en niet te blijven na praten.

  • We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden.

  • We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn er vooralsnog geen pauzes in de voorstelling. Bij MAINSTAGE - Brabanthallen is horeca vooraf te bestellen. Tevens is er op locatie mogelijkheid een drankje to go en wat lekkers mee te nemen voor in de zaal.

  • Bij onze theaterlocaties in PERRON-3, Willem Twee toonzaal, HAL8 – Brabanthallen en het Jheronimus Bosch Arts Center is de garderobe niet geopend.

    Bij MAINSTAGE – Brabanthallen zijn kluisjes aanwezig (niet verplicht). Via onze website kun je vooraf een kluisje reserveren en ontvang je de code per e-mail. Op locatie is bij de informatiebalie een zuil waar je een code kan kopen en/of middels een QR-code die hier op hangt kan er op locatie een kluisje worden geboekt. De kluisjes worden extra schoongemaakt voor/na elk gebruik.

  • Ja zeker. In MAINSTAGE – Brabanthallen beschikken we over een groot aantal toiletgroepen, waardoor we bezoekers gemakkelijk kunnen spreiden door het gehele gebouw. De aanwezigheid van verschillende toiletgroepen wordt aangegeven middels eenvoudige en eenduidige bewegwijzering. Ook zullen onze medewerkers bezoekers verzoeken gebruik te maken van andere toiletruimtes als er te veel drukte ontstaat. Eventuele wachtrijen hebben voldoende afstand. Toiletten zijn vanuit de zaal te betreden. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

    Bij onze andere theaterlocaties worden ook de nodige maatregelen genomen, waaronder het intensief schoonmaken van de toiletten, desinfecterende handgel en het dragen van mondkapjes.

  • Ik ga vandaag naar een voorstelling maar ik en/of iemand in mijn omgeving hebben gezondheidsklachten. Wat nu? Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 
    2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
    4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
    5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch op 073-6809 809 contact op te nemen met onze kassa. Onze medewerker zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

  • Als je een rolstoelplaats wilt reserveren dien je telefonisch contact op te nemen met onze kassa op 073-6809 809. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren.

  • Parkeerkaarten voor MAINSTAGE – Brabanthallen en HAL8 - Brabanthallen kun je hier kopen. Let op dat je de datum van de voorstelling selecteert.

    Bij onze andere theaterlocaties zijn parkeergarages te vinden in de nabije omgeving, waaronder parkeergarage Wolvenhoek (Willem Twee toonzaal), parkeergarage Sint Jan (Jheronimus Bosch Art Center) en de parkeergelegenheid achter PERRON-3. 

  • Meezingen bij bijvoorbeeld concerten is niet toegestaan.

Inloggen

  • Vul je inlognaam in en klik op 'Wachtwoord vergeten'. Je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail van ons waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Check voor de zekerheid ook je spambox. 

    Ook bij een foutmelding kun je het beste een nieuw wachtwoord aanvragen. 

    Ondervind je nog problemen met inloggen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

  • Gebruiker werd niet gevonden/ Controleer Gebruikersnaam en wachtwoord aub. 

    Als je bovenstaande melding krijgt, kan het zijn dat je inlognaam of je wachtwoord niet klopt. 

    Je kunt de volgende dingen proberen:
    - Log in met je e-mailadres i.p.v. een inlognaam
    - Klik op 'wachtwoord vergeten' en vraag een nieuw wachtwoord aan. Dan ontvang je een mail met de procedure om een nieuw wachtwoord in te stellen.

    Als je je inloggegevens niet meer weet, neem dan contact met ons op. Wij kunnen de gegevens opnieuw voor je instellen.

Kaarten bestellen

  • Rechtsboven vind je het kopje 'Programma'. Vervolgens kan je in de zoekbalk zoeken naar een voorstelling, of selecteren op datum, je wensen, genre of op locatie. Klik op een voorstelling en vervolgens op 'Kaarten bestellen'. Vervolgens kun je het gewenste aantal kaartjes kiezen. In het volgende scherm kun je de automatisch gekozen stoelen bekijken of wijzigen. Bij geplaceerde tickets kun je klikken op ‘Bekijk/wijzig stoelen’. Dan krijg je de plattegrond te zien met jouw geselecteerde stoel. Als je tevreden bent met de gekozen stoelen, klik je op doorgaan. Eventueel kun je een product toevoegen, zoals een heerlijke Borrel-bag, door op het plusje te klikken. Klik vervolgens weer op doorgaan om je gegevens in te vullen of om in te loggen.

    Heb je een cadeaukaart die je in wilt wisselen? Vul de gegevens dan in onder het kopje ‘Cadeaukaart’, om deze te verzilveren klik je op ‘Inwisselen’. Als je geen cadeaukaart hebt dan kun je de betaling voltooien via het onderstaande kopje ‘Betaalmethode’. Je dient aan te vinken dat je akkoord bent met de algemene voorwaarden. Klik vervolgens op ‘Doorgaan’.

    Je wordt doorverwezen naar de betaalomgeving, waar je kan kiezen tussen verschillende betaalmethoden. Rond de betaling af en je ontvangt de bevestiging van je gekochte kaartjes in je eigen account.

  • Sommige voorstellingen zijn ongeplaceerd, hier kan je alleen het aantal stoelen van je keuze opgeven.

  • Jazeker! Als je op het Theater aan de Parade logo klikt kun je gerust verder winkelen. Op deze manier kun je via het programma andere voorstellingen aan je winkelmandje toevoegen.

  • Nee, je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen. Je kunt te allen tijde rechtsboven in het scherm op het winkelmandje drukken. Dit is het icoontje links van het euroteken. Zo kom je in je winkelmandje.

    In het winkelmandje kun je bij de voorstelling klikken op 'Bekijk stoelen' om andere stoelen te kiezen. Rechts onderin kun je op ‘Betalen' klikken om de betaling af te ronden.

  • Indien je iets wilt wijzigen kan je contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade via 073 6809 809. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag, tussen 13.00 uur en 17.00 uur

  • Wanneer je een cadeaukaart hebt, is dit zichtbaar in je account op de website. Log in door rechts bovenin op 'Inloggen' te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie je een nieuw tabblad met de titel ‘Cadeaukaarten’. Als je op dit tabblad klikt krijg je een overzicht van de cadeaukaarten en de waarde van deze cadeaukaarten.

    Deze cadeaukaart kun je als betaling inzetten wanneer je tickets bestelt. Bij het bestellingoverzicht kun je de cadeaukaart 'toevoegen' als betaalmiddel.

    Indien je geen eigen account hebt op theateraandeparade.nl, heb je normaliter een e-mail met een link naar je persoonlijke cadeaukaart. Deze cadeaukaart kun je op dezelfde manier inzetten als betaalmiddel.

  • Per transactie wordt er €2,85 in rekening gebracht. Deze boekingskosten worden in rekening gebracht voor de dekking van de financiële afhandeling van uw boeking. Hieronder verstaan wij de transactiekosten voor bank, iDeal, creditcard en online betalingen, maar ook de kosten die worden gemaakt voor het beheer van het ticketsoftwaresysteem, de dienstverlening en de administratiekosten.

Betalen

  • Je kunt je bestelling betalen met iDeal, creditcard (MasterCard of Visa), een cadeaukaart van Theater aan de Parade of de Podiumcadeaukaart. 

  • Controleer of je de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer en de vervaldatum van de creditcard correct hebt ingevuld. Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze aankoop gebruikt. Mocht het alsnog niet lukken, dan kun je het beste contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade.

  • Wanneer je met creditcard of iDeal betaalt, wordt het bedrag van je rekening afgeschreven zoals je dat met je eigen bank hebt afgesproken.

  • Er zijn geen extra kosten verbonden aan het bestellen via internet. Wel worden er boekingskosten in rekening gebracht. Sommige voorstellingen zijn exclusief, pauzedrankje en/of garderobe, indien dit het geval is, wordt dit op de voorstellingspagina op de website aangegeven. Kies je ervoor om de kaartjes naar je huisadres te laten sturen? Dan betaal je €2,50 extra per bestelling.

Mijn account en tickets

  • Met een persoonlijk account kun je gemakkelijk en snel kaarten bestellen, je persoonsgegevens beheren, e-tickets raadplegen en opnieuw downloaden.

  • Klik rechts boven op 'Inloggen'. Klik vervolgens op de button 'Account aanmaken'. Vul je gegevens in en klik je op 'Registreer'. Je account is aangemaakt en je bent direct ingelogd! In plaats van 'Inloggen' staat er nu rechts bovenin 'Mijn account'. Hier kun je je gegevens en kaarten raadplegen.

    Krijg je de melding 'deze log in bestaat al', dan is er waarschijnlijk al eerder een account aangemaakt met dit e-mailadres of deze loginnaam. Als je het wachtwoord niet meer weet kun je een nieuwe aanvragen door te klikken op 'wachtwoord vergeten'.

  • Je kunt je kaartjes terugvinden in je persoonlijke account onder het kopje ‘Bestellingen’. Om naar je account te gaan klik je rechts bovenin op 'Inloggen'. Hier vind je een overzicht van alle afgelopen en aankomende voorstellingen. Je kunt de kaartjes opnieuw downloaden door op de titel van de voorstelling te klikken. Ook kun je de tickets downloaden vanuit je e-mail via de e-mailbevestiging die je ontvangen hebt.  

  • Je kunt de e-tickets downloaden op je smartphone en deze bij binnenkomst tonen aan de suppoost.

  • Als je hebt gekozen voor ‘e-tickets’ kun je een aantal minuten na je bestelling de kaarten in je persoonlijke account vinden onder het kopje ‘Bestellingen’.

    Als je hebt gekozen voor de optie om je kaarten thuisgestuurd te krijgen, dan sturen wij deze zo snel mogelijk op. De verzendkosten bedragen € 2,50 per bestelling. Bestel je kaarten voor een voorstelling die binnen 7 dagen plaatsvindt, dan liggen deze klaar bij de kassa. Voor e-tickets worden geen (verzend)kosten in rekening gebracht.

  • Heb je e-tickets gekocht? Deze kun je opnieuw downloaden in je persoonlijke account. Je vind je tickets onder het kopje ‘Bestellingen’. Ook kun je de tickets opnieuw downloaden in je mail via de e-mailbevestiging die je ontvangen hebt.  

    Heb je traditionele kaarten ontvangen? Op vertoon van een geldig identiteitsbewijs kun je een duplicaat aanvragen bij de kassa. Hiervoor brengen wij per duplicaat € 1,00 administratiekosten in rekening.

Vriendenpas

  • Dat klopt, die heb je ook niet nodig. Als het goed is heb je een account aangemaakt op de website toen je de Vriendenpas ging bestellen. Als je inlogt word je automatisch herkend als Vriendenpashouder en bij een start kaartverkoop krijg je automatisch voorrang. 

  • Leuk dat je vriend wilt worden van Theater aan de Parade! Wij bieden momenteel geen nieuwe vriendenpassen aan. Wij verwachten deze vanaf het voorjaar van 2021 weer aan te bieden. Wanneer je je inschrijft op onze nieuwsbrief houden we je op de hoogte!

Toegankelijkheid

  • Je kunt rolstoelplaatsen niet via de website reserveren. Wij kunnen een bestelformulier opsturen (per post of per mail) of je kunt naar het theater gaan, zodat we je daar kunnen helpen. Natuurlijk kun je ook telefonisch rolstoelplaatsen bestellen.

  • Wij bereiken graag jong publiek. Maar de minimumleeftijd bij jeugd- en familievoorstellingen is ons heilig. Bij voorstellingen zonder minimumleeftijd verzoeken wij je vriendelijk maar met klem om de kleintjes thuis te laten. Dat voorkomt overlast voor andere bezoekers. Bij dreigende hinder kan Theater aan de Parade je de toegang tot de voorstelling weigeren. Verder dienen alle bezoekers (ook de kleintjes) een geldig plaatsbewijs te kunnen tonen.