Menu
Sluit

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen en antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we staan voor je klaar!

Praktische info & Corona-maatregelen

  • Ja, dat is verplicht, tenzij je twee keer gevaccineerd bent. Voor toegang tot een voorstelling maken wij gebruik van de CoronaCheck-app voor iedereen vanaf 13 jaar. Met de app kun je één van de volgende 3 opties aantonen:

    • Vaccinatiebewijs (geldig 14 dagen na je laatste vaccinatie).
    • Herstelbewijs.
    • Negatief testbewijs (niet ouder dan 24 uur, maak een gratis afspraak voor Testen voor Toegang).

    Op deze manier mogen we de 1,5 meter regel loslaten en tweederde van de capaciteit van de zaal gebruiken. Vergeet bij je bezoek je legitimatiebewijs niet mee te nemen. Onze medewerkers vergelijken de gegevens van je legitimatiebewijs met de gegeven van je coronatoegangsbewijs.

  • In het theater geldt de anderhalvemetermaatregel en is het dragen van een mondkapje verplicht. Als je op je plaats zit, mag deze af.

  • Wij zien met de QR-code alleen je naam, je geboortedatum en een groen scherm. Wij kunnen niet zien of je gevaccineerd, getest of recent hersteld bent.

  • Meezingen bij bijvoorbeeld concerten is niet toegestaan.

  • Nee, dat kan niet. Een negatieve zelftest is geen geldig coronabewijs. Deze uitslag is niet beschikbaar in de CoronaCheck-app en wij kunnen deze hierdoor niet controleren.

  • Nee, toegang is alleen mogelijk met de QR-code uit de CoronaCheck app. Onderstaande documenten zijn niet geldig:

    • Vaccinatieboekje
    • Vaccinatiebewijzen uitgegeven door het RIVM
    • Zelftesten
    • Een antigenentest die niet is afgenomen door partijen van testenvoortoegang.nl
  • Via www.coronacheck.nl kun je een  coronatoegangsbewijs aanvragen. Deze ontvang je als een PDF document en kun je uitprinten.

  • In dit geval vragen we je om niet naar het theater te komen. We adviseren je telefonisch contact op te nemen op: 073-6809 809 tussen 10.00 uur en 17.00 uur op werkdagen. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag, exclusief handelingskosten, terugbetalen. Dit kan tot één uur voor aanvang.

  • Op elke locatie wordt er rekening gehouden met de richtlijnen van het RIVM. In onze zalen zijn hygiënische middelen beschikbaar, zoals desinfecterende handgel en we hebben extra schoonmaakrondes zijn ingepland.

  • Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uitgevoerd. Wanneer één van de onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? Of zijn onderstaande situaties van toepassing?

    1. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    2. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
    3. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
    4. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch contact op te nemen op: 073-6809 809 tussen 10.00 uur en 17.00 uur op werkdagen. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terugbetalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

  • Wij volgen de richtlijnen van de overheid en het advies van de VSCD (branchevereniging Schouwburgen en Concertzalen). Omdat wij gebruik maken van de CoronaCheck-app kunnen wij de volledige zaalcapaciteit gebruiken.

  • We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Doordat wij gebruik maken van de CoronaCheck-app en bezoekers bij binnenkomst in het bezit zijn van een coronabewijs is het mogelijk om naast familie/huisgenoten/partners te zitten.

  • Een aantal voorstellingen hebben een pauze. Als je naar een voorstelling gaat die een pauze heeft dan vermelden we dit in de servicemail die je vooraf ontvangt. 

    Tijdens de pauze is het niet toegestaan om rond te lopen, wel is het mogelijk om naar het toilet te gaan.

  • Dat verschilt per theaterlocatie. In HAL8 - Brabanthallen, MAINSTAGE - Brabanthallen en PERRON-3 is er de mogelijkheid om een drankje te nuttigen voor de voorstelling.

    Is een drankje inbegrepen bij de kaartprijs? Dan wordt deze aan het begin van de voorstelling geschonken. Consumpties mogen mee de zaal in of nuttig je in de foyer. Een uitzondering hierop is onze theaterlocatie in het Jheronimus Bosch Art Center, hier krijg je bij binnenkomst je drankje aangeboden. Daarna is er geen horeca aanwezig.

  • Bij onze theaterlocaties in PERRON-3, Willem Twee toonzaal, HAL8 – Brabanthallen en het Jheronimus Bosch Arts Center is de garderobe niet geopend.

    Bij MAINSTAGE – Brabanthallen zijn kluisjes aanwezig (niet verplicht). Via onze website kun je vooraf een kluisje reserveren en ontvang je de code per e-mail. Op locatie is bij de informatiebalie een zuil waar je een code kan kopen en/of middels een QR-code die hier op hangt kan er op locatie een kluisje worden geboekt. 

Corona: geannuleerde of verplaatste voorstellingen

  • Je krijgt persoonlijk bericht van ons zodra wij zeker weten of de voorstelling geannuleerd zal worden of verplaatst.

    Wanneer een voorstelling definitief geannuleerd is, kun je de kaartjes retourneren. Hierbij mag je zelf kiezen of je de kaartjes om wilt laten zetten in een cadeaukaart, of je restitutie wilt of dat je de waarde van de tickets wilt doneren. 

    Wanneer een voorstelling verplaatst is blijven de oorspronkelijke tickets gewoon geldig voor de nieuwe datum. Wil je de kaartjes toch liever retourneren? Dat kan ook. Ook in dit geval kan je zelf aangeven of je de kaarten om wil laten zetten in een cadeaukaart, of je restitutie wil of dat je de waarde van de tickets wil doneren. 

    Een cadeaukaart is twee jaar geldig en te besteden bij alle voorstellingen van Theater aan de Parade. Het tegoed van je cadeaukaart is online zichtbaar in je account.

  • In het programmaoverzicht op de website vind je de voorstellingen tot en met februari 2022. De voorstellingen na februari 2022 verschijnen later online. Daarna kun je ook deze voorstellingen vinden in het programmaoverzicht

    Heb je geen mail ontvangen over je geannuleerde of verplaatste voorstelling? Dan vragen we je even contact met ons op te nemen.

  • Wij willen mensen blijven verrijken met theater, muziek en cabaret. Ook willen we kunst en cultuur met elkaar blijven beleven, juist in deze moeilijke tijd.

    Theater aan de Parade is woensdag 25 maart gestart met het vertonen van een mini-voorstelling van één van onze artiesten, theatermakers of partners via onze eigen website. Dit kan speciaal voor ons opgenomen zijn of een registratie van een theaterhit of we delen één van de mooie initiatieven die we voorbij zien komen. Elke avond om 20.00 uur zetten wij iets voor onze bezoekers klaar. Zoals wij al decennialang doen. Want wij missen ons publiek. En onze artiesten. En zo ‘zien’ we elkaar toch nog een beetje.

    Voorstellingen zijn ook terug te kijken! Alle voorstellingen van Theater aan de Parade Deelt! zijn te bekijken op ons YouTube kanaal

Inloggen

  • Vul je inlognaam in en klik op 'Wachtwoord vergeten'. Je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail van ons waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Check voor de zekerheid ook je spambox. 

    Ook bij een foutmelding kun je het beste een nieuw wachtwoord aanvragen. 

    Ondervind je nog problemen met inloggen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

  • Gebruiker werd niet gevonden/ Controleer Gebruikersnaam en wachtwoord aub. 

    Als je bovenstaande melding krijgt, kan het zijn dat je inlognaam of je wachtwoord niet klopt. 

    Je kunt de volgende dingen proberen:
    - Log in met je e-mailadres i.p.v. een inlognaam
    - Klik op 'wachtwoord vergeten' en vraag een nieuw wachtwoord aan. Dan ontvang je een mail met de procedure om een nieuw wachtwoord in te stellen.

    Als je je inloggegevens niet meer weet, neem dan contact met ons op. Wij kunnen de gegevens opnieuw voor je instellen.

Kaarten bestellen

  • Rechtsboven vind je het kopje 'Programma'. Vervolgens kan je in de zoekbalk zoeken naar een voorstelling, of selecteren op datum, je wensen, genre of op locatie. Klik op een voorstelling en vervolgens op 'Kaarten bestellen'. Vervolgens kun je het gewenste aantal kaartjes kiezen. In het volgende scherm kun je de automatisch gekozen stoelen bekijken of wijzigen. Bij geplaceerde tickets kun je klikken op ‘Bekijk/wijzig stoelen’. Dan krijg je de plattegrond te zien met jouw geselecteerde stoel. Als je tevreden bent met de gekozen stoelen, klik je op doorgaan. Eventueel kun je een product toevoegen, zoals een heerlijke Borrel-bag, door op het plusje te klikken. Klik vervolgens weer op doorgaan om je gegevens in te vullen of om in te loggen.

    Heb je een cadeaukaart die je in wilt wisselen? Vul de gegevens dan in onder het kopje ‘Cadeaukaart’, om deze te verzilveren klik je op ‘Inwisselen’. Als je geen cadeaukaart hebt dan kun je de betaling voltooien via het onderstaande kopje ‘Betaalmethode’. Je dient aan te vinken dat je akkoord bent met de algemene voorwaarden. Klik vervolgens op ‘Doorgaan’.

    Je wordt doorverwezen naar de betaalomgeving, waar je kan kiezen tussen verschillende betaalmethoden. Rond de betaling af en je ontvangt de bevestiging van je gekochte kaartjes in je eigen account.

  • Sommige voorstellingen zijn ongeplaceerd, hier kan je alleen het aantal stoelen van je keuze opgeven.

  • Jazeker! Als je op het Theater aan de Parade logo klikt kun je gerust verder winkelen. Op deze manier kun je via het programma andere voorstellingen aan je winkelmandje toevoegen.

  • Nee, je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen. Je kunt te allen tijde rechtsboven in het scherm op het winkelmandje drukken. Dit is het icoontje links van het euroteken. Zo kom je in je winkelmandje.

    In het winkelmandje kun je bij de voorstelling klikken op 'Bekijk stoelen' om andere stoelen te kiezen. Rechts onderin kun je op ‘Betalen' klikken om de betaling af te ronden.

  • Indien je iets wilt wijzigen kan je contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade via 073 6809 809. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag, tussen 13.00 uur en 17.00 uur

  • Wanneer je een cadeaukaart hebt, is dit zichtbaar in je account op de website. Log in door rechts bovenin op 'Inloggen' te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie je een nieuw tabblad met de titel ‘Cadeaukaarten’. Als je op dit tabblad klikt krijg je een overzicht van de cadeaukaarten en de waarde van deze cadeaukaarten.

    Deze cadeaukaart kun je als betaling inzetten wanneer je tickets bestelt. Bij het bestellingoverzicht kun je de cadeaukaart 'toevoegen' als betaalmiddel.

    Indien je geen eigen account hebt op theateraandeparade.nl, heb je normaliter een e-mail met een link naar je persoonlijke cadeaukaart. Deze cadeaukaart kun je op dezelfde manier inzetten als betaalmiddel.

  • Per transactie wordt er €2,85 in rekening gebracht. Deze boekingskosten worden in rekening gebracht voor de dekking van de financiële afhandeling van uw boeking. Hieronder verstaan wij de transactiekosten voor bank, iDeal, creditcard en online betalingen, maar ook de kosten die worden gemaakt voor het beheer van het ticketsoftwaresysteem, de dienstverlening en de administratiekosten.

  • Parkeerkaarten voor MAINSTAGE – Brabanthallen en HAL8 - Brabanthallen kun je hier kopen. Let op dat je de datum van de voorstelling selecteert.

    Bij onze andere theaterlocaties zijn parkeergarages te vinden in de nabije omgeving, waaronder parkeergarage Wolvenhoek (Willem Twee toonzaal), parkeergarage Sint Jan (Jheronimus Bosch Art Center) en de parkeergelegenheid achter PERRON-3.

Betalen

  • Je kunt je bestelling betalen met iDeal, creditcard (MasterCard of Visa), een cadeaukaart van Theater aan de Parade of de Podiumcadeaukaart. 

  • Controleer of je de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer en de vervaldatum van de creditcard correct hebt ingevuld. Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze aankoop gebruikt. Mocht het alsnog niet lukken, dan kun je het beste contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade.

  • Wanneer je met creditcard of iDeal betaalt, wordt het bedrag van je rekening afgeschreven zoals je dat met je eigen bank hebt afgesproken.

  • Er zijn geen extra kosten verbonden aan het bestellen via internet. Wel worden er boekingskosten in rekening gebracht. Sommige voorstellingen zijn exclusief, pauzedrankje en/of garderobe, indien dit het geval is, wordt dit op de voorstellingspagina op de website aangegeven. Kies je ervoor om de kaartjes naar je huisadres te laten sturen? Dan betaal je €2,50 extra per bestelling.

Mijn account en tickets

  • Met een persoonlijk account kun je gemakkelijk en snel kaarten bestellen, je persoonsgegevens beheren, e-tickets raadplegen en opnieuw downloaden.

  • Klik rechts boven op 'Inloggen'. Klik vervolgens op de button 'Account aanmaken'. Vul je gegevens in en klik je op 'Registreer'. Je account is aangemaakt en je bent direct ingelogd! In plaats van 'Inloggen' staat er nu rechts bovenin 'Mijn account'. Hier kun je je gegevens en kaarten raadplegen.

    Krijg je de melding 'deze log in bestaat al', dan is er waarschijnlijk al eerder een account aangemaakt met dit e-mailadres of deze loginnaam. Als je het wachtwoord niet meer weet kun je een nieuwe aanvragen door te klikken op 'wachtwoord vergeten'.

  • Je kunt je kaartjes terugvinden in je persoonlijke account onder het kopje ‘Bestellingen’. Om naar je account te gaan klik je rechts bovenin op 'Inloggen'. Hier vind je een overzicht van alle afgelopen en aankomende voorstellingen. Je kunt de kaartjes opnieuw downloaden door op de titel van de voorstelling te klikken. Ook kun je de tickets downloaden vanuit je e-mail via de e-mailbevestiging die je ontvangen hebt.  

  • Je kunt de e-tickets downloaden op je smartphone en deze bij binnenkomst tonen aan de suppoost.

  • Als je hebt gekozen voor ‘e-tickets’ kun je een aantal minuten na je bestelling de kaarten in je persoonlijke account vinden onder het kopje ‘Bestellingen’.

    Als je hebt gekozen voor de optie om je kaarten thuisgestuurd te krijgen, dan sturen wij deze zo snel mogelijk op. De verzendkosten bedragen € 2,50 per bestelling. Bestel je kaarten voor een voorstelling die binnen 7 dagen plaatsvindt, dan liggen deze klaar bij de kassa. Voor e-tickets worden geen (verzend)kosten in rekening gebracht.

  • Heb je e-tickets gekocht? Deze kun je opnieuw downloaden in je persoonlijke account. Je vind je tickets onder het kopje ‘Bestellingen’. Ook kun je de tickets opnieuw downloaden in je mail via de e-mailbevestiging die je ontvangen hebt.  

    Heb je traditionele kaarten ontvangen? Op vertoon van een geldig identiteitsbewijs kun je een duplicaat aanvragen bij de kassa. Hiervoor brengen wij per duplicaat € 1,00 administratiekosten in rekening.

Vriendenpas

  • Dat klopt, die heb je ook niet nodig. Als het goed is heb je een account aangemaakt op de website toen je het lidmaatschap ging bestellen. Als je inlogt word je automatisch herkend als vriend en bij een start kaartverkoop krijg je automatisch voorrang. 

  • Leuk dat je vriend wilt worden van Theater aan de Parade! Wij hebben sinds kort een vernieuwd vriendenlidmaatschap. Naast de diverse voordelen die je geniet, ontvang je exclusieve aanbiedingen en word je uitgenodigd voor speciale vriendenevenementen. Meer informatie over het vernieuwde lidmaatschap vind je hier.

  • Veel voordelen blijven hetzelfde. Zo krijg je met het nieuwe vriendenlidmaatschap nog steeds voorrang op de start kaartverkoop. Bovendien krijg je iedere keer wanneer er een nieuwe start kaartverkoop is weer voorrang. Nieuw zijn de diverse vriendenevenementen, een rondleiding in het nieuwe theater zodra deze de deuren opent en gratis toegang tot de inleidingen. Ook steun je als vriend een speciaal vriendenfonds, waarmee bijzondere projecten kunnen worden gerealiseerd. Deze projecten zorgen ervoor dat Theater aan de Parade een plek wordt voor en van iedereen, een Podium van de Stad.

Toegankelijkheid

  • Je kunt rolstoelplaatsen niet via de website reserveren. Wij kunnen een bestelformulier opsturen (per post of per mail) of je kunt naar het theater gaan, zodat we je daar kunnen helpen. Natuurlijk kun je ook telefonisch rolstoelplaatsen bestellen.

  • Wij bereiken graag jong publiek. Maar de minimumleeftijd bij jeugd- en familievoorstellingen is ons heilig. Bij voorstellingen zonder minimumleeftijd verzoeken wij je vriendelijk maar met klem om de kleintjes thuis te laten. Dat voorkomt overlast voor andere bezoekers. Bij dreigende hinder kan Theater aan de Parade je de toegang tot de voorstelling weigeren. Verder dienen alle bezoekers (ook de kleintjes) een geldig plaatsbewijs te kunnen tonen.

  • In HAL8 - Brabanthallen beschikken we over ondersteuning voor slechthorenden. Wanneer je gebruik wilt maken van deze ondersteuning vragen we je telefonisch contact op te nemen met onze afdeling Tickets & Service via 073 680 9809. Voorafgaand aan de voorstelling kun je deze ophalen bij de balie van Tickets & Service.