Menu
Sluit

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen en antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we staan voor je klaar!

CULTUURSTAD THEATERS - Praktische info & Corona-maatregelen

    • Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor elke bezoeker met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt.
    • Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar of per huishouden; Tevens worden de stoelen voorafgaand aan elke voorstelling schoongemaakt.
    • Deuren staan open zodat bezoekers geen deurklinken hoeven aan te raken;
    • Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen en zodoende een soepele doorloop te garanderen;
    • Medewerkers van Cultuurstad Theaters hebben het recht om je aan te spreken en je te vragen je aan de maatregelen te blijven houden om zo de veiligheid van jezelf, andere bezoekers en onze medewerkers te waarborgen.
    • Wij vragen je bij het kopen van de kaarten of alle bezoekers uit één huishouden zijn. Vanaf 3 personen dient het uit 1 huishouden te bestaan. Bij 2 personen mogen het ook 2 huishoudens zijn. Is dit niet het geval, vragen wij je om de kaarten apart te bestellen. Op deze manier zorgt ons verkoopsysteem ervoor dat je op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar wordt geplaatst. Als je hier niet uitkomt, kan je contact met ons opnemen.
  • Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uitgevoerd. Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 

    1. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    2. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
    3. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
    4. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch contact op te nemen op: 073-6809 809 tussen 10.00 uur en 16.00 uur op werkdagen. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

  • Zoals de richtlijnen van de overheid voorschrijven geldt er een maximum van 30 bezoekers.

  • Per ingang in MAINSTAGE is er een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die de bezoekers moeten volgen om de juiste foyer of zaal te bereiken Op het e-ticket staat de juiste ingang en het gangpad dat je dient te volgen. De looproutes dienen ook gebruikt te worden na afloop van de voorstelling, zodat de bezoekers via hun eigen uitgang het theater verlaten. Voor de ingang zullen bovendien medewerkers beschikbaar zijn voor vragen en aanwijzingen. Bij de uitloop van de voorstelling wordt toezicht gehouden door een medewerker van het theater. Je word verzocht het pand na de voorstelling via de aangegeven route direct te verlaten en niet te blijven na praten.

  • We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden.

  • We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn er vooralsnog geen pauzes in de voorstelling. Bij Cultuurstad Theaters is horeca vooraf te bestellen. Tevens is er op locatie mogelijkheid een drankje to go en wat lekkers mee te nemen voor in de zaal.

  • Bij MAINSTAGE zijn kluisjes aanwezig (niet verplicht). Via onze website kun je vooraf een kluisje reserveren en ontvang je de code per e-mail. Op locatie is bij de informatiebalie een zuil waar je een code kan kopen en/of middels een QR code die erop hangt kan er op locatie een kluisje worden geboekt. De kluisjes worden extra schoongemaakt voor/na elk gebruik.

  • Zeker. We beschikken over een groot aantal toiletgroepen, waardoor we bezoekers gemakkelijk kunnen spreiden door het gehele gebouw. De aanwezigheid van verschillende toiletgroepen wordt aangegeven middels eenvoudige en eenduidige bewegwijzering. Ook zullen onze medewerkers bezoekers verzoeken gebruik te maken van andere toiletruimtes als er te veel drukte ontstaat. Eventuele wachtrijen hebben voldoende afstand. Toiletten zijn vanuit de zaal te betreden. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

  • Wat betreft onze airconditioning en luchtcirculatie hanteren we altijd de richtlijnen van het RIVM. Deze richtlijnen geven op dit moment geen eenduidig uitsluitsel over de effecten van airconditioning en luchtventilatie op de verspreiding van het coronavirus, of hoe we hier als theater het beste mee om kunnen gaan. Natuurlijk houden we de aanscherpingen van de RIVM rond dit thema nauwlettend in de gaten, en zullen we eventuele aanpassingen zo snel mogelijk doorvoeren. Bij aanvang van een evenement hebben wij de luchtbehandeling zo ingesteld dat de hal op de juiste temperatuur is wanneer een evenement begint. Vervolgens is er een afzuigsysteem en een inblaassysteem. In het kort houdt dit in dat de gebruikte lucht uit een hal wordt afgezogen d.m.v. een ventilatiesysteem. Deze lucht gaat door filters en wordt door het systeem op kwaliteit gecontroleerd, vervolgens wordt een deel van deze lucht hergebruikt en aangevuld met “zuivere lucht” van buiten zodat de lucht die weer naar binnen wordt geblazen van de beste kwaliteit is, denk hierbij aan bijvoorbeeld de temperatuur en het zuurstofgehalte van deze lucht. Door Covid-19 hebben we het systeem nu zo aangepast dat de lucht die uit de hal wordt afgezogen niet terug de hal in wordt geblazen (via de recirculatieklep) maar wordt afgevoerd. Dit houdt dan weer in dat op dit moment alleen “zuivere lucht” van buiten naar binnen wordt geblazen, deze gaat via een warmtewiel en filters waardoor deze ook op de juiste temperatuur kan worden ingeblazen.

  • Ik ga vandaag naar een voorstelling maar ik en/of iemand in mijn omgeving hebben gezondheidsklachten. Wat nu? Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 
    2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
    4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
    5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch op 073-6809 809 contact op te nemen met onze kassa. Onze medewerker zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

  • Als je een rolstoelplaats wilt reserveren dien je telefonisch contact op te nemen met onze kassa op 073-6809 809. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren.

  • MAINSTAGE is zowel met de auto als met het openbaar vervoer goed bereikbaar en er is ruim voldoende parkeergelegenheid voor de deur. Om je bezoek aan MAINSTAGE soepel te laten verlopen kan je vooraf een parkeerkaart kopen. Hierdoor hoef je op locatie niet in de rij te staan bij de parkeerautomaat. Parkeerkaarten kan je kopen via: https://parkeren.brabanthallen.nl/nl/booking/locationgroup.html en vervolgens de datum van voorstelling te selecteren.

  • Meezingen bij bijvoorbeeld concerten is niet toegestaan.

Corona: geannuleerde of verplaatste voorstellingen

  • Je krijgt persoonlijk bericht van ons zodra wij zeker weten of de voorstelling geannuleerd zal worden of verplaatst.

    Wanneer een voorstelling definitief geannuleerd is, kan je de kaartjes retourneren. Hierbij mag je zelf kiezen of je de kaartjes om wilt laten zetten in klanttegoed, of je restitutie wilt of dat je de waarde van de tickets wilt doneren. 

    Wanneer een voorstelling verplaatst is blijven de oorspronkelijke tickets gewoon geldig voor de nieuwe datum. Wil je de kaartjes toch liever retourneren? Dat kan ook. Ook in dit geval kan je zelf aangeven of je de kaarten om wil laten zetten in klanttegoed, of je restitutie wil of dat je de waarde van de tickets wil doneren. 

    Klanttegoed is twee jaar geldig en te besteden bij alle voorstellingen van Theater aan de Parade. Het tegoed is online zichtbaar in je account.

  • Ja zeker! Het is gewoon mogelijk om tickets te kopen. Tot maart zijn de deuren van onze theaterlocatie in MAINSTAGE helaas gesloten, maar we hopen en gaan er vanuit dat we daarna weer gewoon open mogen! Voor de voorstellingen op onze locaties bij HAL8, PERRON-3, Willem Twee toonzaal en Jheronimus Bosch Art Center kijken we naar de situatie. Je kan per voorstelling in het programmaoverzicht zien of een voorstelling doorgaat en of je er dus kaartjes voor kunt kopen. Mocht het zo zijn dat voorstellingen toch niet door kunnen gaan, dan kan je de kaartjes altijd retourneren. Wij informeren bezoekers dan altijd persoonlijk.

  • In het programmaoverzicht op de website vind je de voorstellingen tot en met juni 2021. De voorstellingen die verplaatst zijn naar het nieuwe seizoen vind je hier.

    Heb je destijds geen informatie ontvangen? Dan vragen we je even contact met ons op te nemen.

  • Wij willen de mensen blijven verrijken met theater, muziek en cabaret. Ook willen we kunst en cultuur met elkaar blijven beleven, juist in deze moeilijke tijd.

    Theater aan de Parade is woensdag 25 maart gestart met het vertonen van een mini-voorstelling van één van onze artiesten, theatermakers of partners via onze eigen website. Dit kan speciaal voor ons opgenomen zijn of een registratie van een theaterhit of we delen één van de mooie initiatieven die we voorbij zien komen. Elke avond om 20.00 uur zetten wij iets voor onze bezoekers klaar. Zoals wij al decennialang doen. Want wij missen ons publiek. En onze artiesten. En zo ‘zien’ we elkaar toch nog een beetje.

    Voorstellingen zijn ook terug te kijken! Alle voorstellingen van Theater aan de Parade Deelt! zijn te bekijken op ons YouTube kanaal

Inloggen

  • Vul je inlognaam in en klik op de button 'Wachtwoord opvragen'. Je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail van ons waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Check voor de zekerheid ook je spambox. 

    Krijg je een foutmelding, vul dan in plaats van je Inlognaam, je e-mailadres in en klik op de button 'Wachtwoord opvragen'. Ook dan ontvang je een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kan aanmaken. 

    Ondervind je nog problemen met inloggen? Bel ons dan gerust op 073 - 6 809 809 of mail ons op info@theateraandeparade.nl. We helpen je graag!

  • Gebruiker werd niet gevonden/ Controleer Gebruikersnaam en wachtwoord aub. 

    Als je bovenstaande melding krijgt, kan het zijn dat je inlognaam of je wachtwoord niet klopt. 

    Je kan de volgende dingen proberen:
    - Log in met je e-mailadres i.p.v. een inlognaam
    - Klik op 'wachtwoord vergeten' en vraag een nieuw wachtwoord aan. Dan ontvang je een mail met de procedure om een nieuw wachtwoord in te stellen.

    Als je de inloggevens gegevens niet meer weet bel ons dan op 073 - 6 809 809 of mail ons op info@theateraandeparade.nl. Wij kunnen de gegevens opnieuw voor je instellen.

Kaarten bestellen

  • Rechtsboven vind je het kopje 'Programma'. Vervolgens kan je in de zoekbalk zoeken naar een voorstelling, of selecteren op datum, je wensen, genre of op locatie. Klik op een voorstelling en vervolgens op 'Kaarten bestellen'. Dan wordt de plattegrond geopend van de zaal waar de voorstelling is (dit is alleen het geval voor geplaceerde voorstellingen). Kies je stoel door op een vakje te klikken. Vervolgens kies je aan de rechterzijde het prijstype. Klik vervolgens op 'Verder gaan met bestelling'.

    Je bent nu in het winkelmandje. Je kunt links onderin klikken op 'Verder winkelen' indien je nog andere voorstelling tickets wilt kopen. Je kunt je winkelmandje altijd bekijken door rechtsboven op het icoontje van het winkelmandje te klikken. Indien je wilt afrekenen klik je weer op 'Verder gaan met bestelling'.

    Je komt uit bij het inlogscherm, hier kan je inloggen

    In het volgende scherm krijg je de mogelijkheid om theaterarrangementen bij de voorstelling bij te boeken. Kies vervolgens de verzendwijze en de betaalwijze. Je dient aan te vinken dat je akkoord bent met de algemene voorwaarden. Klik vervolgens op 'Afrekenen'. Je komt dan in de betaalomgeving naar keuze.

    Wanneer je hebt afgerekend en je hebt gekozen voor een e-ticket, dan ontvang je deze in de mailbox. Als je hebt ingelogd tijdens het bestelproces vind je de tickets ook terug in je persoonlijke account onder het kopje ‘Voorstellingen & kaarten’.

  • Sommige voorstellingen zijn ongeplaceerd, hier kan je alleen het aantal stoelen van je keuze opgeven.

  • Nee hoor, als je kiest voor 'Verder winkelen' kan je voorstellingen aan je winkelmandje toevoegen.

  • Nee, je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen. Je klikt op 'annuleren' zodat je teruggaat naar het winkelmandje (afhankelijk van hoe ver je bent in het betaalscherm, moet je één of twee keer op annuleren klikken).

    In het winkelmandje kan je bij de voorstelling klikken op 'Wijzig plaatsen' om andere stoelen te kiezen. Links onderin kan je op 'Verder winkelen' klikken om kaartjes voor een andere voorstelling aan je winkelmandje toe te voegen.

  • Indien je iets wilt wijzigen kan je contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade via 073 6809 809. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag, tussen 13.00 uur en 17.00 uur

  • Wanneer je nog een tegoed hebt, is dit zichtbaar in je account op de website. Log in door rechts bovenin op 'inloggen' te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie je aan de rechterzijde een blauw kader waarin het huidige klanttegoed staat.

    Dit klanttegoed kan je als betaling inzetten wanneer je tickets bestelt. Bij het bestelling overzicht (uw bestelling) kan je het klanttegoed 'toevoegen' als betaalmiddel.

Betalen

  • Je kunt je bestelling betalen met iDeal, creditcard (MasterCard of Visa) of de Podiumcadeaukaart. Tegoedbonnen zijn enkel inwisselbaar aan de theaterkassa.

  • Controleer of je de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer en de vervaldatum van de creditcard correct hebt ingevuld. Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze aankoop gebruikt. Mocht het alsnog niet lukken, dan kun je het beste contact opnemen met de theaterkassa van Theater aan de Parade.

  • Wanneer je met creditcard of iDeal betaalt, wordt het bedrag van je rekening afgeschreven zoals je dat met je eigen bank hebt afgesproken.

  • Er zijn geen extra kosten verbonden aan het bestellen via internet. Wel zijn er een aantal voorstellingen exclusief transactiekosten, pauzedrankje en/of garderobe. Indien dit het geval is, wordt dit op de voorstellingspagina op de website aangegeven. Kies je ervoor om de kaartjes naar je huisadres te laten sturen? Dan betaal je € 2,50 extra per bestelling.

Mijn account en mijn tickets

  • Met een persoonlijk account kun je gemakkelijk en snel kaarten bestellen, e-tickets raadplegen en opnieuw downloaden en je persoonlijke gegevens beheren. Ook heb je een persoonlijk account nodig om van kortingen te kunnen profiteren, zoals met een TP Vriendenpas lidmaatschap.

    Het is overigens niet verplicht om een account aan te maken om kaarten te bestellen. Wanneer je zonder account e-tickets bestelt, ontvang je deze in je mailbox.

  • Klik rechts bovenin de website op 'Inloggen'. Klik vervolgens op de button 'Account aanmaken'. Vul je gegevens in en klik op 'Account aanmaken'. Je account is aangemaakt en je bent direct ingelogd! In plaats van 'Inloggen' staat er nu rechts bovenin 'Mijn account'. Hier kun je je gegevens en kaarten raadplegen.

    Krijg je de melding 'deze log in bestaat al', dan is er waarschijnlijk al eerder een account aangemaakt met dit e-mailadres of deze loginnaam. Als je het wachtwoord niet meer weet kun je een nieuwe aanvragen door te klikken op 'wachtwoord vergeten'.

  • Je kunt je e-tickets terugvinden in je persoonlijke account onder het kopje ‘Voorstellingen & kaarten’. Om naar je account te gaan klik je rechts bovenin op 'Inloggen'. Als je na half april 2019 kaartjes hebt besteld, heb je deze ook in je mailbox ontvangen.

  • Je kunt de e-tickets downloaden op je smartphone en deze bij binnenkomst tonen aan de suppoost.

  • Als je hebt gekozen voor ‘e-tickets’ kun je een aantal minuten na je bestelling de kaarten in je persoonlijke account vinden onder het kopje ‘Voorstellingen & kaarten’.

    Als je hebt gekozen voor de optie om je kaarten thuisgestuurd te krijgen, dan sturen wij deze zo snel mogelijk op. De verzendkosten bedragen € 2,50 per bestelling. Bestel je kaarten voor een voorstelling die binnen 7 dagen plaatsvindt, dan liggen deze klaar bij de kassa. Voor e-tickets worden geen (verzend)kosten in rekening gebracht.

  • Heb je e-tickets gekocht? Deze kun je opnieuw downloaden in je persoonlijke account. Dit vind je onder het kopje ‘Voorstellingen & kaarten’. Als je kaarten vanaf half april 2019 hebt besteld, heb je de e-tickets ook in je mailbox ontvangen.

    Heb je traditionele kaarten ontvangen? Op vertoon van een geldig identiteitsbewijs kun je een duplicaat aanvragen bij de kassa. Hiervoor brengen wij per duplicaat € 1,00 administratiekosten in rekening.

  • Je kunt iedere voorstelling bewaren op je wensenlijstje door op het hartje te klikken in de button 'Zet op wensenlijst'. Hiervoor moet je wel ingelogd zijn in je persoonlijke account. Vervolgens kun je rechts bovenin je Wensenlijst terugvinden. Als je op een later moment op de website komt en opnieuw inlogt in je account, dan kun je via je Wensenlijst kaarten voor de voorstelling in kwestie bestellen. De voorstelling kan maar één keer op het wensenlijstje geplaatst worden, als je meerdere kaarten wil bestellen kan dit later in het bestelproces.

  • Mogelijk gebruik je een verouderde versie van Windows Internet Explorer, die onze website niet ondersteunt. Hierdoor zijn sommige functies van de site onbruikbaar, waaronder het weergeven van je wensenlijstje. Door gebruik te maken van een actuele versie van Internet Explorer of een andere browser, is het probleem verholpen. Installeer bijvoorbeeld Google Chrome of Mozilla Firefox op je computer. Geen zorgen: je wensenlijstje is gewoon bewaard gebleven.

Vriendenpas

  • Dat klopt, die heb je ook niet nodig. Als het goed is heb je een account aangemaakt op de website toen je de Vriendenpas ging bestellen. Als je inlogt word je automatisch herkend als Vriendenpashouder en krijg je toegang tot het bestellen en wordt de korting op de prijs automatisch doorgevoerd (je herkent dit aan het prijstype). Je hebt in totaal 45 minuten de tijd om je bestelling te voltooien. 

  • Het is niet nodig om de Vriendenpas-prijs aan te klikken. Wanneer je bent ingelogd, word je automatisch herkend als TP Vriend. Als je vervolgens kaartjes bestelt, wordt voor de eerste vier tickets automatisch het Vriendenpas-prijstype geselecteerd. Voor sommige voorstellingen is er geen Vriendenpas-prijs beschikbaar. Je betaalt dan het reguliere tarief.

  • Ja, dat kan. Je kiest per stoel de prijs aan de rechterkant van je scherm. Let op: je kunt slechts 4 stoelen met de Vriendenpas-prijs aanklikken. Na die 4 stoelen kun je een ander prijstype per stoel kiezen. Je kunt maximaal 10 kaarten (4 voor Vriendenpas-prijs en 6 met een ander prijstype) per voorstelling bestellen.

  • Niet bij alle voorstellingen is er een vriendenpasprijs, dit gaat alleen met toestemming van artiesten en/of impresariaten. Voor Theater aan de Parade heeft dit wel altijd de voorkeur.

Toegankelijkheid

  • Je kunt rolstoelplaatsen niet via de website reserveren. Wij kunnen een bestelformulier opsturen (per post of per mail) of je kunt naar het theater gaan, zodat we je daar kunnen helpen. Natuurlijk kun je ook telefonisch rolstoelplaatsen bestellen.

  • Wij bereiken graag jong publiek. Maar de minimumleeftijd bij jeugd- en familievoorstellingen is ons heilig. Bij voorstellingen zonder minimumleeftijd verzoeken wij je vriendelijk maar met klem om de kleintjes thuis te laten. Dat voorkomt overlast voor andere bezoekers. Bij dreigende hinder kan Theater aan de Parade je de toegang tot de voorstelling weigeren. Verder dienen alle bezoekers (ook de kleintjes) een geldig plaatsbewijs te kunnen tonen.