Menu
Sluit

Kaartverkoop

Online kaarten kopen

Voor kaarten kun je 7 dagen per week, 24 uur per dag terecht op onze website. In de meeste gevallen kun je zelf je stoelen kiezen. Je kunt je kaarten bestellen met een persoonlijk account, maar je kunt er ook voor kiezen om deze zonder account te bestellen. In beide gevallen ontvang je de kaartjes in je mailbox. Wanneer je met een persoonlijk account ingelogd bent, kun je jouw kaarten ook terugvinden in ‘Voorstellingen & kaarten’ in je persoonlijke account. 

Ondervind je problemen bij het online bestellen? Hier lees je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Uiteraard kun je ons ook bellen voor assistentie, wij staan voor je klaar!

Je kunt je bestelling betalen met iDeal, creditcard (MasterCard of Visa) of de Podiumcadeaukaart. Tegoedbonnen zijn alleen inwisselbaar aan de theaterkassa.

Je mag e-tickets tonen op je smartphone of de kaarten printen. Heb je geen printer? Dan kun je er ook voor kiezen om de kaarten naar je huisadres te laten sturen. Je betaalt hiervoor € 2,50 per bestelling. Bestel je kaarten voor een voorstelling die binnen 7 dagen plaatsvindt, dan liggen de kaarten voor je klaar bij de theaterkassa.

Telefonisch of in het theater kaarten kopen

Kaarten reserveren kan ook via onze theaterkassa. Je kunt er voor kiezen om de kaarten per e-mail te ontvangen met een betaallink, of je kunt de gereserveerde kaarten binnen één week afhalen. Daarna vervalt je reservering. Als de voorstelling binnen een week na je reservering plaatsvindt, kun je de kaarten tot uiterlijk een half uur voor aanvang van de voorstelling ophalen bij de theaterkassa. Uiteraard kun je ook in het theater bij de theaterkassa kaarten kopen. Bekijk hier onze openingstijden. Let op: onze theaterkassa is PIN-only. 

Voorstelling uitverkocht?

Houd vooral de website in de gaten. De kans is groot dat er in de loop van het seizoen nog kaarten worden teruggegeven. Ook kun je bij de theaterkassa informeren of er kaarten zijn vrijgekomen. Het is zeker de moeite om op de avond van de voorstelling even te bellen of naar het theater te komen. Niet afgehaalde gereserveerde kaarten worden vanaf een half uur voor aanvang vrijgegeven voor verkoop. Vanaf 1 maand voor de voorstelling kun je je op een wachtlijst laten plaatsen. Bel hiervoor naar de theaterkassa.

Cultuurkaart

Leerlingen in het Voortgezet Onderwijs kunnen voorstellingen ook betalen met hun Cultuurkaart. Dit kan telefonisch of aan de theaterkassa. Online is betalen met de Cultuurkaart helaas niet mogelijk. Voor het actuele saldo kunnen leerlingen kijken op www.cultuurkaart.nl. Als het saldo niet toereikend is, kan het resterende bedrag ook contant bijbetaald worden.

Kaartverkoop door derden

Je kunt het beste je kaarten bij ons kopen. Voor sommige voorstellingen kun je ook kaarten kopen via de volgende door ons erkende verkoopadressen: Eventim en Nationale Theaterkassa. Het is niet toegestaan om kaarten met winstoogmerk door te verkopen en/of aan derden te verstrekken. Wij raden af om kaarten te kopen via niet-erkende verkoopadressen. Zij kunnen de kaarten onrechtmatig bezitten. Bovendien betaal je vaak onnodig hoge bedragen, krijg je geen geld terug bij annulering en kunnen wij de geldigheid van het toegangsbewijs niet garanderen.

Theater aan de Parade is niet aansprakelijk voor 'illegale' kaartverkoop en/of nalatigheid van of oplichting door derde partijen. Op vertoon van een ongeldig of illegaal verkregen ticket behouden wij het recht voor bezoekers de toegang tot een voorstelling te weigeren. Bovendien kunnen deze kaarten niet geruild worden. Meer informatie vind je op www.weetwaarjekoopt.nl.

Je toegangsbewijs

E-tickets ontvang je in je mailbox. Wanneer je kaarten hebt gekocht met je account, kun je de kaarten ook terugvinden in ‘Voorstellingen & kaarten’ in je persoonlijke account. Je mag de kaarten tonen op je smartphone of de kaarten printen. Heb je geen printer? Dan kun je de kaarten naar je huisadres te laten sturen. Je betaalt hiervoor € 2,50 per bestelling. Bestel je kaarten voor een voorstelling die binnen 7 dagen plaatsvindt, dan liggen de kaarten voor je klaar bij de theaterkassa.

Toegangsbewijs kwijtgeraakt? 

Heb je e-tickets gekocht? Dan kun je deze opnieuw downloaden via je 'Mijn Theater'-account onder 'Mijn Agenda/E-tickets'. Heb je traditionele kaarten ontvangen? Op vertoon van een geldig identiteitsbewijs kun je een kopie aanvragen bij de theaterkassa. Hiervoor brengen wij per ticket € 1,00 administratiekosten in rekening.

Ben je onverhoopt verhinderd?

Natuurlijk kan het eens voorkomen dat je verhinderd bent voor een voorstelling. Gekochte kaarten kunnen tot uiterlijk 3 dagen voor de voorstellingsdatum ingeruild worden voor kaarten van een andere voorstelling of een cadeaukaart. Je cadeaukaart van Theater aan de Parade is 1 jaar geldig. Hiervoor wordt per toegangskaart € 2,50 administratiekosten in rekening gebracht. Binnen 3 dagen voor de voorstellingsdatum nemen wij geen kaarten meer terug. Tien of meer kaarten retourneren kan tot een week voor aanvang van een voorstelling.

Traditionele kaarten (hard-tickets) kun je inleveren bij de theaterkassa of toezenden per post: 

Theater aan de Parade 
t.a.v. Backoffice
Postbus 1160
5200 BE 's-Hertogenbosch

Voor e-tickets kun je een e-mail sturen naar retour@theateraandeparade.nl. Vermeld hierin, naast de gegevens van de betreffende voorstelling, je naam, adres en het e-mailadres waarmee je de kaarten besteld hebt.

Algemene leverings- en bezoekersvoorwaarden

Wanneer je kaarten koopt bij Theater aan de Parade stem je in met onze Algemene Voorwaarden. Wanneer je Theater aan de Parade bezoekt gelden de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de bij de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties aangesloten Theaters en Concertzalen (VSCD), van juli 2012.