- Bosch
Op 19 juni vindt een grote muzikale happening plaats: De Stad Zingt. Onder leiding van componist en dirigent Merlijn Twaalfhoven verenigen verschillende stemmen zich in het Theater aan de Parade voor één gezamenlijk lied. Daarbij draait het allemaal om de vraag: wat is het goede leven in Den Bosch? Wat bezingen we eigenlijk met elkaar? Het goede leven gaat over gemeenschap, over gezien worden. Over creativiteit kunnen delen. Over jezelf kunnen zijn in samenhang met anderen. En daarvoor is samen zingen een van de meest vreugdevolle manieren.
De stem van de stad voelbaar gemaakt
Speciaal voor De Stad Zingt componeerde Merlijn van Twaalfhoven een stadshymne. Deze is gebaseerd op de verhalen die initiatiefnemer Minou Bosua ophaalde in de wijken van Den Bosch. Met de hymne wordt de stem van de stad dus letterlijk voelbaar en hoorbaar gemaakt. Bekende Bossche stemmen, jonge zangers en ervaren performers geven telkens opnieuw kleur aan die stem. Het publiek is er getuige van hoe al die losse stemmen en de verschillende koren langzaam samensmelten tot één geheel, en zich verenigen in één groot verlangen. Bovendien hoeft het publiek zeker niet alleen toehoorder te zijn. “Het wordt een spontaan improvisatieconcert”, vertelt Minou Bosua. “Een grote open repetitie, waarbij het publiek wordt uitgenodigd om te luisteren, maar vooral ook om mee te zingen!”













