Menu
Sluit

Praktische info & Corona-maatregelen

Hier vindt u alle praktische informatie en Corona-maatregelen voor DIS NIE NORMAAL.

Eten & Drinken

Pak bij de entree een lekker drankje en een hapje. Deze zijn bij elke voorstelling van DIS NIE NORMAAL inbegrepen bij de ticketprijs. 

Route & Parkeren

We vragen u om niet te vroeg naar het theater te komen, liefst maximaal 10 minuten voor aanvang van de voorstelling. Dit om drukte te voorkomen. Klik hier voor de route en parkeerinformatie van Theater aan de Parade. 

Huisregels rondom Corona

We hebben door het hele theater uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, ons personeel en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. We vragen u om u aan de volgende huisregels te houden: 

               

  • Houd altijd 1,5 meter afstand. De stickers op de grond geven de afstand aan. 
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Was regelmatig je handen.
  • Blijf bij klachten thuis.
  • Je kunt gewoon gebruik maken van het toilet. We maken extra vaak schoon.
  • Ga niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de voorstelling naar de zaal. Zo voorkomen we drukte.
  • Je mag naast je lief zitten, of naast je huisgenoot. Geen huisgenoten en met meer dan 2 personen? Houd ook in de zaal 1,5 meter afstand.
  • Zorg goed voor elkaar. Samen zorgen we voor een veilige en vertrouwde omgeving.


Corona-maatregelen 

Wij hebben diverse maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat iedereen veilig samen kan komen in het theater, op 1,5 meter afstand. Enkele maatregelen zijn:

  • Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor elke bezoeker met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt; houd altijd 1,5 meter afstand. De stickers op de grond geven de afstand aan.
  • Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar of per huishouden;
  • Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen en zodoende een soepele doorloop te garanderen;
  • Medewerkers van Theater aan de Parade hebben het recht om u aan te spreken en u te vragen zich aan de maatregelen te blijven houden om zo de veiligheid van u, andere bezoekers en onze medewerkers te waarborgen.
  • Wij vragen u bij het kopen van uw kaarten of alle bezoekers uit één huishouden komen. Is dit niet het geval, vragen wij u om uw kaarten apart te bestellen. Op deze manier zorgt ons verkoopsysteem ervoor dat u op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar wordt geplaatst. Er is één uitzondering; mensen uit 2 huishoudens die met z’n tweetjes komen, mogen wel bij elkaar zitten. Heeft u nog vragen of heeft u hulp nodig bij het bestellen, dan kunt u contact met ons opnemen via info@theateraandeparade.nl of op 073-6809 809.

Wat houdt de gezondheidscheck in?

Het RIVM heeft een handreiking uitgewerkt om de heropening van bedrijven en instellingen per 1 juli zo veilig mogelijk te laten verlopen. Een gezondheidscheck is een onderdeel van deze handreiking en zal ook door Cultuurstad Theaters gehanteerd worden.

Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uitgevoerd. Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch contact op te nemen op: 073-6809 809. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

 

Veelgestelde vragen

Hoeveel mensen laten jullie toe in de zaal?
Zoals de richtlijnen van de overheid voorschrijven geldt er vanaf 1 juli geen capaciteitsbeperking meer, zolang bezoekers voldoende afstand kunnen houden. Dit betekent dat we ruimte hebben voor: Casinozaal: 43, Pleinzaal: 100, Foyer 1: 50, Grote Zaal: 40

Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang?
Er zal vanaf de straatkant één ingang beschikbaar zijn. Er is een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die de bezoekers moeten volgen om de juiste foyer of zaal te bereiken. De looproutes dienen ook gebruikt te worden na afloop van de voorstelling, zodat de bezoekers via hun eigen uitgang het theater verlaten. Voor de ingang zullen bovendien medewerkers beschikbaar zijn voor vragen en aanwijzingen.

Bij de uitloop van de voorstelling wordt toezicht gehouden door een medewerker van het theater. U wordt verzocht het pand na de voorstelling via de aangegeven route direct te verlaten en niet te blijven napraten.

Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?
We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden. Mensen uit 2 huishoudens die met z’n tweetjes komen, mogen ook bij elkaar zitten.  

Is er een pauze?
We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn er geen pauzes in de voorstelling. De bars in de foyers van Theater aan de Parade zijn niet geopend tijdens onze zomerprogrammering DIS NIET NORMAAL. Bij de ingang van de zaal wordt de mogelijkheid geboden een drankje-to-go en wat lekkers mee te nemen voor in de zaal.

Is de garderobe geopend?
De garderobe zal wegens veiligheidsoverwegingen gesloten zijn. Bezoekers nemen de jas mee de zaal in.  

Is het toilet veilig te bezoeken?
Zeker. We beschikken over een groot aantal toiletgroepen, waardoor we bezoekers gemakkelijk kunnen spreiden door het gehele gebouw. De aanwezigheid van verschillende toiletgroepen wordt aangegeven middels eenvoudige en eenduidige bewegwijzering. Ook zullen onze medewerkers bezoekers verzoeken gebruik te maken van andere toiletruimtes als er te veel drukte ontstaat. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?
Wij ventileren met 100% afzuiging en 100% inblaas van verse lucht

Ik heb gezondheidsklachten. Wat nu?
Ik ga vandaag naar een voorstelling maar ik en/of iemand in mijn omgeving hebben gezondheidsklachten. Wat nu? Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch op 073-6809 809 contact op te nemen met onze kassa. Onze medewerker zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Is de theaterkassa geopend?
Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de kaarten aan de buitenkassa in het theater. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen echter verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen. 

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
Als je een rolstoelplaats wil reserveren dien je telefonisch contact op te nemen met onze kassa op 073-6809 809. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren.

Mag er meegezongen worden met een concert?
Meezingen bij bijvoorbeeld concerten is niet toegestaan.