Crowdfunding: Opera op de Parade voor iedereen!

Wo 03 mei 2017

 Crowdfund campagne gestart

Op dinsdag 27 juni presenteren Opera Zuid, philharmonie zuidnederland en Theater aan de Parade de 11e editie van Opera op de Parade. Dit jaar brengen de gezelschappen, onder leiding van Per-Otto Johansson, Rossini’s meesterwerk ‘Il Barbiere di Siviglia’. Een schitterende opera over jeugd en ouderdom, over liefde en begeerte. Het regieduo Geert Lageveen & Leopold Witte plaatst hoofdrolspelers Rosina en Almaviva in een omgeving waar mensen vechten tegen het ouder worden.

Crowdfunding
Hoofdsponsor ABN AMRO heeft na tien jaar het stokje overgedragen. Er is hard gewerkt om vervangende sponsoren te vinden, en hoewel de organisatie enorm blij/dankbaar is met vele nieuwe partners, is er nog een tekort van € 15.000,- euro. De opera gratis toegankelijk houden is van het grootste belang. Het sociale aspect is immers wat dit evenement zo mooi maakt. Veel bezoekers komen juist voor die speciale sfeer en voor elkaar. Mensen van alle rangen, standen en leeftijden genieten ongedwongen samen.

OOP-pin
Opera op de Parade doet daarom wederom een oproep aan het publiek om dit evenement te steunen. Vanaf 1 mei gaat een crowdfund campagne van start via Voordekunst, Facebook, Twitter en Instagram. Deze keer zal de campagne nog meer zichtbaar zijn in de stad, dankzij donatiebusjes bij winkeliers en verkooppunten voor de Opera op de Parade pin, een speldje met het logo van de opera.

'Understudy' Hans Tervoort
Het campagneteam van Opera op de Parade, een groep van tien bevlogen vrijwilligers, trekt vanaf volgende week ’s-Hertogenbosch in om te flyeren en winkeliers aan te spreken. Bij Theater aan de Parade, De Muzerije, de bibliotheek en Perron-3 kunnen supporters vanaf 5 mei ook doneren en zo in het bezit komen van de OOP-pin. Online is campagne sinds maandag 1 mei gestart, met een hoofdrol voor de bekende Bosschenaar Hans Tervoort, die als ‘understudy’ van Figaro de campagne gaat trekken in een reeks humoristische filmpjes.

Bekijk zijn auditie:

Iedere gift levert een passende tegenprestatie op. De campagne loopt 50 dagen, van 1 mei tot 22 juni. Meer informatie is te vinden op www.voordekunst.nl/projecten/5622, Facebook, Twitter en Instagram.

STEUN OPERA OP DE PARADE >>

Actueel

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.