Menu
Sluit

Praktische info & Corona-maatregelen

Hier vindt u alle praktische informatie en Corona-maatregelen voor Cultuurstad Theaters.

 

Route & Parkeren

Klik hier voor de route en parkeerinformatie van MAINSTAGE Brabanthallen, waar de voorstellingen van Cultuurstad Theaters plaatsvinden. 

Huisregels rondom Corona

  • Houd altijd 1,5 meter afstand. 
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Was regelmatig je handen.
  • Blijf bij klachten thuis.
  • Je kunt gewoon gebruik maken van het toilet. We maken extra vaak schoon.
  • Je mag naast je lief zitten, of naast je huisgenoot. Geen huisgenoten en met meer dan 2 personen? Houd ook in de zaal 1,5 meter afstand.
  • Zorg goed voor elkaar. Samen zorgen we voor een veilige en vertrouwde omgeving.

Corona-maatregelen

We hebben door het hele theater uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, ons personeel en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. 

Enkele maatregelen:

  • Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor elke bezoeker met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt.
  • Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar of per huishouden; Tevens worden de stoelen voorafgaand aan elke voorstelling schoongemaakt.
  • Deuren staan open zodat bezoekers geen deurklinken hoeven aan te raken;
  • Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen en zodoende een soepele doorloop te garanderen;
  • Medewerkers van Cultuurstad Theaters hebben het recht om u aan te spreken en u te vragen zich aan de maatregelen te blijven houden om zo de veiligheid van u, andere bezoekers en onze medewerkers te waarborgen.
  • Wij vragen u bij het kopen van uw kaarten of alle bezoekers uit één huishouden zijn. Vanaf 3 personen dient het uit 1 huishouden te bestaan. Bij 2 personen mogen het ook 2 huishoudens zijn. Is dit niet het geval, vragen wij u om uw kaarten apart te bestellen. Op deze manier zorgt ons verkoopsysteem ervoor dat u op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar wordt geplaatst. Als u hier niet uitkomt, kunt u contact met ons opnemen op: info@theateraandeparade.nl of op werkdagen tussen 10.00 uur – 16.00 uur via 073-6809 809.

Wat houdt de gezondheidscheck in?
Het RIVM heeft een handreiking uitgewerkt om de heropening van bedrijven en instellingen per 1 juli zo veilig mogelijk te laten verlopen. Een gezondheidscheck is een onderdeel van deze handreiking en zal ook door Cultuurstad Theaters gehanteerd worden.

Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uitgevoerd. Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 

  1. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  2. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  3. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  4. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch contact op te nemen op: 073-6809 809 tussen 10.00 uur en 16.00 uur op werkdagen. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch contact op te nemen op: 073-6809 809 tussen 10.00 uur en 16.00 uur op werkdagen. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Hoeveel mensen laten jullie toe in de zaal?
Zoals de richtlijnen van de overheid voorschrijven geldt er vanaf 1 juli geen capaciteitsbeperking meer, zolang bezoekers voldoende afstand kunnen houden. Dit betekent dat we ruimte hebben meer dan 800 bezoekers in MAINSTAGE en rond de 280 in de zaal 1931.

Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang?
Per ingang in MAINSTAGE is er een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die de bezoekers moeten volgen om de juiste foyer of  zaal te bereiken Op het e-ticket staat uw ingang en het gangpad dat u dient te volgen. De looproutes dienen ook gebruikt te worden na afloop van de voorstelling, zodat de bezoekers via hun eigen uitgang het theater verlaten. Voor de ingang zullen bovendien medewerkers beschikbaar zijn voor vragen en aanwijzingen.

Bij de uitloop van de voorstelling wordt toezicht gehouden door een medewerker van het theater. U wordt verzocht het pand na de voorstelling via de aangegeven route direct te verlaten en niet te blijven na praten.

Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?
We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden.

Is er een pauze?
We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn er vooralsnog geen pauzes in de voorstelling. Bij Cultuurstad Theaters is horeca vooraf te bestellen. Tevens is er op locatie mogelijkheid een drankje to go en wat lekkers mee te nemen voor in de zaal.

Is de garderobe geopend?
Bij MAINSTAGE zijn kluisjes aanwezig (niet verplicht). Via onze website kun je vooraf een kluisje reserveren en ontvang je de code per e-mail. Op locatie is bij de informatie balie een zuil waar je een code kan kopen en/of middels een QR code die ophangt kan er op locatie een kluisje worden geboekt. De kluisjes worden extra schoongemaakt voor/na elk gebruik.

Is het toilet veilig te bezoeken?
Zeker. We beschikken over een groot aantal toiletgroepen, waardoor we bezoekers gemakkelijk kunnen spreiden door het gehele gebouw. De aanwezigheid van verschillende toiletgroepen wordt aangegeven middels eenvoudige en eenduidige bewegwijzering. Ook zullen onze medewerkers bezoekers verzoeken gebruik te maken van andere toiletruimtes als er te veel drukte ontstaat. Eventuele  wachtrijen hebben  voldoende afstand. Toiletten zijn vanuit de zaal te betreden.

Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?
Wat betreft onze airconditioning en luchtcirculatie hanteren we altijd de richtlijnen van het RIVM. Deze richtlijnen geven op dit moment geen eenduidige uitsluitsel over de effecten van airconditioning en luchtventilatie op de verspreiding van het coronavirus, of hoe we hier als theater het beste mee om kunnen gaan. Natuurlijk houden we de aanscherpingen van de RIVM rond dit thema nauwlettend in de gaten, en zullen we eventuele aanpassingen zo snel mogelijk doorvoeren.

Bij aanvang van een evenement hebben wij de luchtbehandeling  zo ingesteld dat de hal op de juiste temperatuur is wanneer een evenement begint. Vervolgens is er een afzuigsysteem en een inblaassysteem. In het kort houdt dit in dat de gebruikte lucht uit een hal wordt afgezogen d.m.v. een ventilatiesysteem. Deze lucht gaat door filters en wordt door het systeem op kwaliteit gecontroleerd, vervolgens wordt een deel van deze lucht hergebruikt en aangevuld met “zuivere lucht” van buiten zodat de lucht die weer wordt ingeblazen van de beste kwaliteit is, denk hierbij aan bijvoorbeeld de temperatuur en het zuurstofgehalte van de lucht die wordt ingeblazen.

Door Covid-19 hebben we het systeem nu zo aangepast dat de lucht die uit de hal wordt afgezogen niet terug de hal in wordt geblazen (via de recirculatieklep) maar wordt afgevoerd. Dit houdt dan weer in dat op dit moment alleen “zuivere lucht” van buiten naar binnen wordt geblazen, deze gaat via een warmtewiel en filters waardoor deze ook op de juiste temperatuur kan worden ingeblazen.

Ik heb gezondheidsklachten. En nu?
Ik ga vandaag naar een voorstelling maar ik en/of iemand in mijn omgeving hebben gezondheidsklachten. Wat nu? Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling telefonisch op 073-6809 809 contact op te nemen met onze kassa. Onze medewerker zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
Als je een rolstoelplaats wilt reserveren dien je telefonisch contact op te nemen met onze kassa op 073-6809 809. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te reserveren.

Online parkeertickets voor Cultuurstad Theaters
MAINSTAGE is zowel met de auto als met het openbaar vervoer goed bereikbaar en er is ruim voldoende parkeergelegenheid voor de deur. Om uw bezoek aan Mainstage soepel te laten verlopen kunt u vooraf uw parkeerkaart kopen. Hierdoor hoeft u op locatie niet in de rij te staan bij de parkeerautomaat. Parkeerkaarten kunt uw kopen via: https://parkeren.brabanthallen.nl/nl/booking/locationgroup.html en vervolgens de datum van voorstelling te selecteren.

Mag er meegezongen worden met een concert?
Meezingen bij bijvoorbeeld concerten is niet toegestaan.