Menu
Sluit

Coronamaatregelen tijdens je bezoek

We mogen je weer ontvangen en daar zijn we heel blij mee. Theater aan de Parade houdt zich op alle locaties waar we programmeren aan de richtlijnen van het RIVM en de VSCD. Op die manier zorgen we voor een veilige én fijne theaterervaring.

In onze zalen laten we de 1,5- meter richtlijn los en gebruiken we de totale capaciteit. Voor voorstellingen van Theater de Parade hebben alle bezoekers vanaf 13 jaar en ouder een coronatoegangsbewijs via de CoronaCheck-app nodig. De app genereert een geldige QR-code op basis van:

  • Vaccinatiebewijs
  • Een geldig herstelbewijs
  • Negatief testbewijs (niet ouder dan 24 uur, maak een gratis afspraak voor Testen voor Toegang)

Onze medewerkers checken bij binnenkomst je legitimatiebewijs met de gegevens uit de Coronacheck-app en je toegangsbewijs. Belangrijk: we zien na het scannen van de QR-code uit de app alleen je naam, je geboortedatum en een groen vinkje. We kunnen niet zien of je je gevaccineerd, getest of hersteld bent. 

Ook passen we onze dienstverlening aan, zodat we je zo optimaal en veilig mogelijk kunnen ontvangen. Lees daarom onderstaande punten goed door.

Tijdens je bezoek

  • Onze garderobe is gesloten. Jassen en kleine tassen mogen mee naar binnen en plaats je over of onder je eigen stoel.
  • Is een drankje inbegrepen bij de kaartprijs? Dan wordt deze aan het einde van de voorstelling geschonken. Consumpties mogen mee de zaal in of nuttig je in de foyer.
  • Bij de meeste theaterlocaties is het alleen mogelijk om contactloos te betalen. We nemen geen contant geld aan.
  • Blijf thuis als je verkoudheidsklachten of griepverschijnselen hebt (bekijk de gezondheidscheck). Neem contact op met de klantenservice over je ticket.
  • Volg de adviezen en regels voor goede hygiëne. Op verschillende plekken in onze zalen zijn hygiënische middelen beschikbaar, zoals desinfecterende handgel. Extra schoonmaakrondes zijn ingepland.
  • Het dragen van een mondkapje is niet verplicht. Wel vragen we je rekening te houden met overige bezoekers.
  • Volg de aanwijzingen van onze medewerkers. Heb je vragen? Stel ze gerust!

Overzicht verplaatsingen voorstellingen van vorig seizoen

Hier vind je een overzicht van alle voorstellingen van het vorige seizoen die we hebben verplaatst of geannuleerd. Bezoekers zijn hierover persoonlijk geïnformeerd.

Heb je nog vragen? Wellicht vind je het antwoord bij onze veelgestelde vragen. Zo niet, neem gerust contact met ons op!

Veelgestelde vragen

Moet ik mijzelf laten testen voor een voorstelling?

a, dat is verplicht. Voor toegang tot een voorstelling maken wij gebruik van de CoronaCheck-app voor iedereen vanaf 13 jaar. Met de app kun je één van de volgende 3 opties aantonen:

  • Vaccinatiebewijs (geldig 14 dagen na je laatste vaccinatie).
  • Herstelbewijs.
  • Negatief testbewijs (niet ouder dan 24 uur, maak een gratis afspraak voor Testen voor Toegang).

Op deze manier mogen we de 1,5 meter regel loslaten en tweederde van de capaciteit van de zaal gebruiken. Vergeet bij je bezoek je legitimatiebewijs niet mee te nemen. Onze medewerkers vergelijken de gegevens van je legitimatiebewijs met de gegeven van je coronatoegangsbewijs.

 

Kan ik naar mijn voorstelling met een negatieve uitslag van een zelftest?
Nee, dat kan niet. Een negatieve zelftest is geen geldig coronabewijs. Deze uitslag is niet beschikbaar in de CoronaCheck-app en wij kunnen deze hierdoor niet controleren.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?
Onze theaterlocaties hebben een luchtbehandelingssysteem dat goedgekeurd is volgens de richtlijnen van het RIVM. Het ventilatiesysteem van MAINSTAGE - Brabanthallen zorgt ervoor dat de lucht continu met 100% buitenlucht wordt ververst. De lucht uit de hal wordt afgezogen en alleen zuivere lucht van buiten wordt naar binnen geblazen. Dit gaat via een wartmewiel en filters, waardoor de lucht op de juiste temperatuur kan worden ingeblazen.

Ik heb gezondheidsklachten. En nu?
Bij klachten blijf je thuis. Als jij of iemand in jouw huishouden last heeft van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest en/of verhoging, vragen we je thuis te blijven. Neem vóór aanvang van de voorstelling telefonisch op 073-6809 809 contact op met onze kassa. Onze medewerker zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Wat gebeurt er als ik ziek word tijdens mijn bezoek?
Wij vragen jou en jouw huishouden naar huis te gaan in verband met de veiligheid van andere gasten en onze medewerkers.

Mag er meegezongen worden met een concert?
Meezingen bij bijvoorbeeld concerten is niet toegestaan.

Laatste update: 29-9