Menu
Sluit

Coronamaatregelen tijdens je bezoek

We kijken ernaar uit om je weer te mogen verwelkomen bij onze theaterlocaties. De veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, medewerkers en artiesten staat voorop. We volgen uiteraard alle richtlijnen van het RIVM. Daarnaast hebben we zelf diverse maatregelen genomen. We doen er alles aan om jou als bezoeker in alle veiligheid een prettige en bijzondere theaterbeleving te bieden. 

Onze coronamaatregelen bij alle theaterlocaties

  • We zorgen voor 1,5 meter afstand tussen huishoudens.
  • Bij binnenkomst stellen we iedere bezoeker een aantal gezondheidsvragen i.v.m. de verplichte gezondheidscheck.
  • Om oponthoud te voorkomen is er geen pauze. Om dezelfde reden is de garderobe gesloten.
  • We zorgen voor extra hygiënemaatregelen.
  • We zorgen voor voldoende en heldere informatievoorziening.
  • Indien nodig spreken we gasten aan als de corona-huisregels niet worden nageleefd.
  • Er kan alleen met PIN betaald worden.

Dit vragen we van jou als bezoeker

  • Houd altijd 1,5 meter afstand van anderen.
  • De mondkapjesplicht is komen te vervallen. Je bent niet langer verplicht een mondkapje te dragen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Was regelmatig je handen.
  • Blijf bij klachten thuis.
  • Zorg dat je alle vragen van de gezondheidscheck met nee kunt beantwoorden. Is dit niet het geval, dan mag je ons theater op dit moment helaas niet bezoeken.
  • Volg de instructies van onze medewerkers op.
  • Kom op tijd. Om de 1,5 meter afstand altijd te kunnen garanderen ben je welkom vanaf een half uur voor aanvang van je voorstelling.
  • Huisgenoten mogen naast elkaar zitten. Ben je geen huisgenoten en met meer dan 2 personen? Houd ook in de zaal 1,5 meter afstand.

Veelgestelde vragen

Moet ik mijzelf laten testen voor een voorstelling?
Dat hoeft niet! We vragen je wel om je aan de andere maatregelen te houden, en thuis te blijven wanneer je gezondheidsklachten hebt. 

Wat verstaat Theater aan de Parade onder de definitie huishouden?
Theater aan de Parade definieert een huishouden als een groep mensen die op hetzelfde adres woont en onder hetzelfde dak leeft. 

Mag ik met vrienden/vriendinnen of verschillende huishoudens de locatie bezoeken?
Dat mag als je rekening houdt met alle maatregelen van het RIVM zoals bijvoorbeeld de 1,5-meterafstandregel. We gaan hierbij uit van het verantwoordelijkheidsgevoel van onze gasten. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen 1,5 meter afstand te houden. Als je met z'n tweeën komt mag je uit 2 verschillende huishoudens komen en mag je wel direct naast elkaar zitten. We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM.

Wij vragen je bij het kopen van je kaarten of alle bezoekers uit één huishouden komen. Vanaf 3 personen dien je uit hetzelfde huishouden te komen. Is dit niet het geval, dan vragen wij je om je kaarten apart te bestellen. Op deze manier zorgt ons verkoopsysteem ervoor dat je op minimaal 1,5 meter afstand van elkaar wordt geplaatst. Heb je hulp nodig met bestellen? Neem gerust contact met ons op!

Is het toilet veilig te bezoeken?
Zeker. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er is voldoende desinfecterende handgel aanwezig. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?
Onze theaterlocaties hebben een luchtbehandelingssysteem dat goedgekeurd is volgens de richtlijnen van het RIVM. Het ventilatiesysteem van MAINSTAGE - Brabanthallen zorgt ervoor dat de lucht continu met 100% buitenlucht wordt ververst. De lucht uit de hal wordt afgezogen en alleen zuivere lucht van buiten wordt naar binnen geblazen. Dit gaat via een wartmewiel en filters, waardoor de lucht op de juiste temperatuur kan worden ingeblazen.

Ik heb gezondheidsklachten. En nu?
Bij klachten blijf je thuis. Als jij of iemand in jouw huishouden last heeft van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest en/of verhoging, vragen we je thuis te blijven. Neem vóór aanvang van de voorstelling telefonisch op 073-6809 809 contact op met onze kassa. Onze medewerker zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Wat gebeurt er als ik ziek word tijdens mijn bezoek?
Wij vragen jou en jouw huishouden naar huis te gaan in verband met de veiligheid van andere gasten en onze medewerkers.

Mag er meegezongen worden met een concert?
Meezingen bij bijvoorbeeld concerten is niet toegestaan.

Laatste update: 6 juli